dc.contributor.advisor | Šotolová, Eva | |
dc.creator | Kolaříková, Katarína | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T13:14:22Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T13:14:22Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/78700 | |
dc.description.abstract | NÁZEV: Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování AUTOR: Bc. Katarína Kolaříková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaeDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce řeší dvě závažná speciálně pedagogická témata. Poruchy chování a sebepoškozující chování. Sebepoškozující chování je záměrné, vědomé a často opakovatelné narušení fyzické integrity bez záměru zemřít. Práce je rozčleněna do 11 kapitol. První jsou zaměřeny na poruchy chování, sebepoškozující chování a krizovou intervenci. Další kapitoly se věnují cíli, výzkumným otázkám a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zmapovat výskyt, faktory a způsoby sebepoškozování a popsat alternativní techniky redukce tohoto chování. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum - zanalyzování anamnéz jedinců s poruchami chování a polostrukturovaný rozhovor s etopedickými pracovníky. Z šetření dokumentací vyplývá, že SPCH způsobují negativní vlivy z rodinného a sociálního prostředí. Mezi nejčastější způsoby patří u dívek sebeřezání, u chlapců bušení hlavou a pěstmi do zdi. U alternativních metod na redukci tohoto chování se pracovníci DDŠ shodli, že upřednostňují metodu farmakoterapie, pracovníci DDÚ již aplikují kombinovanou formu léčby, např. s deníky, metodou sandtray atd. Diskuze porovnává výsledky... | cs_CZ |
dc.description.abstract | TITLE: Self- inflicted trauma in young people with in the context of behavioral disturbance AUTHOR: Bc. Katarína Kolaříková DEPARTMENT: Department of special education SUPERVISOR: Doc. PaeDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRACT: This thesis solves two serious topics of special pedagogic. Behavioural disorders and self-harming behaviour. Self-harming behaviour is deliberate, conscious and often repetitive violation of physical integrity without intent to die. The work is divided into 11 chapters. The first are focused on behavioural disorders, self-harming behaviours, and crisis intervention. Other chapters deal with the goals, research questions and chosen method of treatment. The aim was to map the occurrence, factors and methods of self-harming and describe alternative techniques of reducing this behaviour. Qualitative research is used in this work - analysing the anamneses of individuals with behavioural disorders and interviews with ethopedic workers. The inquiry of documentation shows that self-harming behaviour is caused by negative effects of family and social environment. The most common methods include self-cutting of girls, fists and head pounding against the wall of boys. For alternative methods of reducing this behaviour, the staff of orphanages with schools agreed that the preferred method is... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Poruchy chování | cs_CZ |
dc.subject | etopedie | cs_CZ |
dc.subject | sebepoškozující chování | cs_CZ |
dc.subject | parasuicidium | cs_CZ |
dc.subject | suicidum | cs_CZ |
dc.subject | krizová intervence | cs_CZ |
dc.subject | krize | cs_CZ |
dc.subject | sebepálení | cs_CZ |
dc.subject | sebeřezání | cs_CZ |
dc.subject | farmakoterapie | cs_CZ |
dc.subject | psychoterapie | cs_CZ |
dc.subject | automutilace | cs_CZ |
dc.subject | autoagresivita | cs_CZ |
dc.subject | Behavioural disorders | en_US |
dc.subject | ethopedia | en_US |
dc.subject | self-harming behaviour | en_US |
dc.subject | parasuicidium | en_US |
dc.subject | suicidum | en_US |
dc.subject | crisis intervention | en_US |
dc.subject | crisis | en_US |
dc.subject | self-burning | en_US |
dc.subject | self-cutting | en_US |
dc.subject | pharmacotherapy | en_US |
dc.subject | psychotherapy | en_US |
dc.subject | self-mutilation | en_US |
dc.subject | self- aggressiveness | en_US |
dc.title | Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-05-27 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 162218 | |
dc.title.translated | Self-inflicted trauma in young people with in the context of behavioral disturbance | en_US |
dc.contributor.referee | Mlčková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 002090319 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | NÁZEV: Sebepoškozující chování u mládeže v souvislosti s poruchami chování AUTOR: Bc. Katarína Kolaříková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaeDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce řeší dvě závažná speciálně pedagogická témata. Poruchy chování a sebepoškozující chování. Sebepoškozující chování je záměrné, vědomé a často opakovatelné narušení fyzické integrity bez záměru zemřít. Práce je rozčleněna do 11 kapitol. První jsou zaměřeny na poruchy chování, sebepoškozující chování a krizovou intervenci. Další kapitoly se věnují cíli, výzkumným otázkám a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zmapovat výskyt, faktory a způsoby sebepoškozování a popsat alternativní techniky redukce tohoto chování. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum - zanalyzování anamnéz jedinců s poruchami chování a polostrukturovaný rozhovor s etopedickými pracovníky. Z šetření dokumentací vyplývá, že SPCH způsobují negativní vlivy z rodinného a sociálního prostředí. Mezi nejčastější způsoby patří u dívek sebeřezání, u chlapců bušení hlavou a pěstmi do zdi. U alternativních metod na redukci tohoto chování se pracovníci DDŠ shodli, že upřednostňují metodu farmakoterapie, pracovníci DDÚ již aplikují kombinovanou formu léčby, např. s deníky, metodou sandtray atd. Diskuze porovnává výsledky... | cs_CZ |
uk.abstract.en | TITLE: Self- inflicted trauma in young people with in the context of behavioral disturbance AUTHOR: Bc. Katarína Kolaříková DEPARTMENT: Department of special education SUPERVISOR: Doc. PaeDr. Eva Šotolová, Ph.D. ABSTRACT: This thesis solves two serious topics of special pedagogic. Behavioural disorders and self-harming behaviour. Self-harming behaviour is deliberate, conscious and often repetitive violation of physical integrity without intent to die. The work is divided into 11 chapters. The first are focused on behavioural disorders, self-harming behaviours, and crisis intervention. Other chapters deal with the goals, research questions and chosen method of treatment. The aim was to map the occurrence, factors and methods of self-harming and describe alternative techniques of reducing this behaviour. Qualitative research is used in this work - analysing the anamneses of individuals with behavioural disorders and interviews with ethopedic workers. The inquiry of documentation shows that self-harming behaviour is caused by negative effects of family and social environment. The most common methods include self-cutting of girls, fists and head pounding against the wall of boys. For alternative methods of reducing this behaviour, the staff of orphanages with schools agreed that the preferred method is... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020903190106986 | |