Zobrazit minimální záznam

Acquiring Vocabulary by Means of Smartboard
dc.contributor.advisorNečasová, Pavla
dc.creatorŠpaningerová, Zdeňka
dc.date.accessioned2020-11-26T19:31:05Z
dc.date.available2020-11-26T19:31:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77962
dc.description.abstractTITLE: Acquiring Vocabulary by Means of Smartboard AUTHOR: Mgr. Zdeňka Španingerová DEPARTMENT: Department of German Studies SUPERVISOR: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. ABSTRACT: This PhD thesis deals with researching the efficiency of interactive whiteboards in foreign language teaching. The objective was to verify the hypothesis that the interactive whiteboard is an effective tool and means in the process of acquiring German vocabulary. Chapters I to IV draw upon available secondary literature, whilst part V is concerned with the applied research. Vocabulary uptake efficiency was tested on three teaching modules by contrasting an experimental group and a control. The experimental group was taught by means of an interactive whiteboard, whereas the control group was not. The methodology of the research is based on the above mentioned experiment, interviews with the pupils, a test of individual learning styles and observation of all lessons (based on video recordings). The results of the research suggest that interactive elements in German language teaching make the acquisition of vocabulary more successful. Moreover, the efficiency might be higher throughimplementation of the interactive whiteboard. Regarding the small sample of students the problem outlined in this work deserves more extensive research....en_US
dc.description.abstractNÁZEV: Osvojování slovní zásoby prostřednictvím interaktivní tabule AUTOR: Mgr. Zdeňka Španingerová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra germanistiky ŠKOLITEL: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem této dizertační práce je výzkum efektivity interaktivní tabule ve výuce cizích jazyků. Cílem je ověřit, zda je interaktivní tabule účinným nástrojem při osvojování slovní zásoby se zaměřením na německý jazyk.První čtyři kapitoly čerpají kompilačním způsobem z dostupné sekundární literatury, aplikovaná pátá část se zabývá samotným výzkumem. Efektivita interaktivní tabule byla testovánana vybraných třechlekcích: v experimentální skupině se vyučovalo pomocí interaktivní tabule, při výuce v kontrolní skupině naopak využívána nebyla. Kroměexperimentu byl se žáky provedenrozhovor a test individuálních stylů učení, které byly doplněny pozorováním video záznamů jednotlivých vyučovacích jednotek. Výsledky výzkumu naznačují, že interaktivní prvky ve vyučování němčiny vedou k úspěšnějšímu osvojování slovní zásoby a efektivnost tohoto procesu může být vyšší, než je tomu bez jejího prostřednictví. Nastíněná problematika si vzhledem k malému vzorku žáků zasluhuje další extenzivní zkoumání. KLÍČOVÁ SLOVA: Interaktivní tabule, osvojování slovní zásoby, individuální zvláštnosti žáků, učební styly a strategie, nová média a multimédiacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectInteractive whiteboarden_US
dc.subjectacquiring vocabularyen_US
dc.subjectindividual characteristics of pupilsen_US
dc.subjectlearning styles and strategiesen_US
dc.subjectnew media and multimediaen_US
dc.subjectInteraktivní tabulecs_CZ
dc.subjectosvojování slovní zásobycs_CZ
dc.subjectindividuální zvláštnosti žákůcs_CZ
dc.subjectučební styly a strategiecs_CZ
dc.subjectnová média a multimédiacs_CZ
dc.titleOsvojování slovní zásoby prostřednictvím interaktivní tabulecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-15
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119965
dc.title.translatedAcquiring Vocabulary by Means of Smartboarden_US
dc.contributor.refereeRozboudová, Lenka
dc.contributor.refereeOndráková, Jana
dc.identifier.aleph002071345
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNÁZEV: Osvojování slovní zásoby prostřednictvím interaktivní tabule AUTOR: Mgr. Zdeňka Španingerová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra germanistiky ŠKOLITEL: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem této dizertační práce je výzkum efektivity interaktivní tabule ve výuce cizích jazyků. Cílem je ověřit, zda je interaktivní tabule účinným nástrojem při osvojování slovní zásoby se zaměřením na německý jazyk.První čtyři kapitoly čerpají kompilačním způsobem z dostupné sekundární literatury, aplikovaná pátá část se zabývá samotným výzkumem. Efektivita interaktivní tabule byla testovánana vybraných třechlekcích: v experimentální skupině se vyučovalo pomocí interaktivní tabule, při výuce v kontrolní skupině naopak využívána nebyla. Kroměexperimentu byl se žáky provedenrozhovor a test individuálních stylů učení, které byly doplněny pozorováním video záznamů jednotlivých vyučovacích jednotek. Výsledky výzkumu naznačují, že interaktivní prvky ve vyučování němčiny vedou k úspěšnějšímu osvojování slovní zásoby a efektivnost tohoto procesu může být vyšší, než je tomu bez jejího prostřednictví. Nastíněná problematika si vzhledem k malému vzorku žáků zasluhuje další extenzivní zkoumání. KLÍČOVÁ SLOVA: Interaktivní tabule, osvojování slovní zásoby, individuální zvláštnosti žáků, učební styly a strategie, nová média a multimédiacs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Acquiring Vocabulary by Means of Smartboard AUTHOR: Mgr. Zdeňka Španingerová DEPARTMENT: Department of German Studies SUPERVISOR: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. ABSTRACT: This PhD thesis deals with researching the efficiency of interactive whiteboards in foreign language teaching. The objective was to verify the hypothesis that the interactive whiteboard is an effective tool and means in the process of acquiring German vocabulary. Chapters I to IV draw upon available secondary literature, whilst part V is concerned with the applied research. Vocabulary uptake efficiency was tested on three teaching modules by contrasting an experimental group and a control. The experimental group was taught by means of an interactive whiteboard, whereas the control group was not. The methodology of the research is based on the above mentioned experiment, interviews with the pupils, a test of individual learning styles and observation of all lessons (based on video recordings). The results of the research suggest that interactive elements in German language teaching make the acquisition of vocabulary more successful. Moreover, the efficiency might be higher throughimplementation of the interactive whiteboard. Regarding the small sample of students the problem outlined in this work deserves more extensive research....en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020713450106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV