Vývoj hry u dětí s kombinovaným postižením
Development of Play in Children with Multiple Disabilities
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77238Identifiers
Study Information System: 134018
Collections
- Kvalifikační práce [19116]
Author
Advisor
Referee
Marádová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 1. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Hra, teorie hry, vývoj hry, druhy hry, dítě s kombinovaným postižením, hra dětí s kombinovaným postiženímKeywords (English)
play, theory of play, development of play, types of play, child with multiple disabilities, play in children with multiple disabilitiesDiplomová práce je zaměřena na hru dětí s kombinovaným postižením v předškolním věku a její vývoj. Cílem práce je shrnout teoretická východiska a stávající poznatky v této oblasti, přispět k jejich rozšíření a zdůraznit význam hry pro děti s těžkým zdravotním postižením. V kontextu teorie, poznatků z výzkumných šetření a metodologicky orientovaných publikací je hra dětí s kombinovaným postižením zkoumána prostřednictvím případové studie, která zahrnuje analýzu hry čtyř dětí s kombinovaným postižením předškolního věku v prostředí denního dětského rehabilitačního stacionáře. Pozornost je věnována specifikům hry u dětí s kombinovaným postižením a tomu, jak a v souvislosti s jakými faktory se hra u těchto dětí vyvíjí. Diplomová práce přináší informace, které mohou být využity v praxi při práci s dětmi s kombinovaným postižením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis is focused on the play in children with multiple disabilities. The aim is to summarize theoretical bases and current findings in this topic, to help extend this findings and to highlight the importace of play for children with multiple disabilities. In the context of the theory, findings of research and methodologically oriented publications is a play in children with multiple disabilities explored through the case study, which involve the analysis of play four preschool children with multiple disabilities in children's daily rehabilitation care. The thesis attention to the specifics of play in children with multiple disabilities, how is development of play in these children is and what factors influence the development. This thesis provides information that can be used in practice for workers with children with multiple disabilities. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)