Autoportrét a sebereflexe. Autopotrét jako artefiletický prostředek v pedagogické praxi
Self-portrait and self-reflection. Self-portrait as artefiletic medium in educational practice
bachelor thesis [DEFENDED]

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76921Collections
- Kvalifikační práce [13442]
Author
Advisor
Referee
Daniel, Ladislav
Author's Affiliation
Information unavailable
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Art Education Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 5. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
autoportrét, sebereflexe, role, umělec, společnost, autoterapie, hra
Keywords (English)
self-portrait, self-reflection, role, artist, society, autotherapy, game
Obsahem bakalářské práce je zkoumání autoportrétů z hlediska vyjádření sebereflexe role ve společnosti. Pohled do dějin umění a geneze postavení umělců, která se promítala do portrétování sebe samých. Srovnání se současným chápáním umělcovy role v dnešním světě. Vliv rozvoje psychologie osobnosti na sebereflexi ve vlastní tvorbě. Aplikace autoportrétu jako artefiletického prostředku v pedagogické praxi.
A content of the bachelor thesis is a research of self-portraits from the perspective of an expression of self-reflection of a role in a society. A look at the history of art and a genesis of artist's position , which was projected into the portraiting themselves. A comparison with an actual understanding of an artists role in a modern world. An effect of a personality psychology on a self-reflexion in the art creation. Application of self-portrait as artefiletic medium in pedagogical practise.