Autoportrét a sebereflexe. Autopotrét jako artefiletický prostředek v pedagogické praxi
Self-portrait and self-reflection. Self-portrait as artefiletic medium in educational practice
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76921Identifikátory
SIS: 160446
Kolekce
- Kvalifikační práce [18093]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Daniel, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
24. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
autoportrét, sebereflexe, role, umělec, společnost, autoterapie, hraKlíčová slova (anglicky)
self-portrait, self-reflection, role, artist, society, autotherapy, gameObsahem bakalářské práce je zkoumání autoportrétů z hlediska vyjádření sebereflexe role ve společnosti. Pohled do dějin umění a geneze postavení umělců, která se promítala do portrétování sebe samých. Srovnání se současným chápáním umělcovy role v dnešním světě. Vliv rozvoje psychologie osobnosti na sebereflexi ve vlastní tvorbě. Aplikace autoportrétu jako artefiletického prostředku v pedagogické praxi.
A content of the bachelor thesis is a research of self-portraits from the perspective of an expression of self-reflection of a role in a society. A look at the history of art and a genesis of artist's position , which was projected into the portraiting themselves. A comparison with an actual understanding of an artists role in a modern world. An effect of a personality psychology on a self-reflexion in the art creation. Application of self-portrait as artefiletic medium in pedagogical practise.