Univerzální oděv a jeho využití v muzejní edukaci
Universal clothing and its use in museum education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76042Identifikátory
SIS: 144346
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Sedlák, Michal
Oponent práce
Raudenský, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
20. 1. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
oděv, model, návrh, textil, variabilita, muzejní edukace, pracovní listyKlíčová slova (anglicky)
clothing, model, design, textile, variability, museum education, work sheetsVe své diplomové práci navazující na práci bakalářskou se zaměřuji na univerzální formy oděvu. V teoretické části zkoumám společné znaky oděvů v proměnlivých kulturně- historických kontextech. Zaměřuji se na všeobecné aspekty odívání. Hledám souvislosti mezi funkcemi a formami oděvu. Sleduji vlivy historických stylů v tvorbě současných oděvních návrhářů, hledám univerzální rysy oděvu v dnešní módě. Pozoruji zájem dětí, učitelů i publikací o textilní tvorbu. Ve výtvarné části se zabývám sérií návrhů na univerzální variabilní oděv. Z jednoho střihu vzniká aranžováním pomocí patentů více modelů. Varianty výsledných modelů dokumentuji a kriticky reflektuji. V didaktické části navrhuji edukační program k vybrané oděvní expozici. Součástí programu jsou pracovní listy a možnost využití univerzálního oděvu jako didaktické pomůcky. Program ověřuji v praxi, dokumentuji a vyhodnocuji.
In my thesis, built on the bachelor's thesis, I focus on the universal form of clothing. In the theoretical part I research the common features of garments in changing cultural and historical contexts. I focus on general aspects of clothing. I search for connections between functions and forms of clothing. I monitor the impact of historical styles on the work of contemporary clothing designers and I seek the universal features of today's fashion apparel. I observe the interest of children, teachers and also of publications in textile creation. In the art section I work on a series of proposals for universal variable apparel. By using patents it is created more models out of just one. I document and crtitically reflex the final results of possible model variations. In didactic part I suggest educational program for selected clothing exposition. The program includes worksheets and the posibility of using a universal garment as teaching tool. The program I verify in practice I also document and evaluate.