Motivační faktory ovlivňující práci ředitelů ZUŠ
Motivational factors influencing the work of the primary art schools' principals
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75697Identifiers
Study Information System: 152443
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Tureckiová, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Management of Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
8. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
motivace, teorie motivace, ZUŠ, základní umělecké školy, ředitelé, motivace ředitelů, motivační faktory, stimulační faktory, demotivační faktoryKeywords (English)
motivation, theory of motivation, primary art schools, principals, motivation of the principals, motivating factors, stimulating factors, demotivating factorsV této práci jsem se zaměřil na motivaci ředitelů základních uměleckých škol v Karlovarském kraji. Cílem této práce je zjistit, které konkrétní faktory ovlivňují motivaci těchto ředitelů. Nejdříve jsem v práci definoval faktory, které dle odborné literatury a jiných výzkumů ovlivňují motivaci lidí. Poté jsem pomocí otázek v dotazníku zkoumal, jak jednotlivé faktory motivují ředitele základních uměleckých škol Karlovarského kraje. Zkoumáni byli všichni ředitelé v kraji. Získaná data byla zanalyzována pomocí statistických metod a následně interpretována. Na základě analýzy získaných dat jsem u jednotlivých faktorů zjistil, jak moc ovlivňují motivaci zkoumaných ředitelů. Významné nebo velmi významné působení na jejich motivaci bylo zjištěno celkem u 35 faktorů. Tyto výsledky byly také porovnány s jinými výzkumy, které zkoumaly podobný problém. Se čtyřmi výzkumy se výsledky převážně shodovaly a s jedním se rozcházely. Výsledky této práce rozšiřují empirická poznání v této oblasti. Mohou být využity jako podklady pro další výzkumy, mohou je využít ke své práci zřizovatelé základních uměleckých škol a také další instituce, které zasahují do práce ředitelů ZUŠ, aby jejich motivaci zlepšily.
This work focuses on the motivation of the primary art schools' principals in the Region of Karlovy Vary, with the aim of establishing which specific factors influence it. First of all, I defined the factors that, based on expert literature and other research, influence people's motivation. Afterwards I studied how the individual factors motivate the primary art schools' principals in the Region of Karlovy Vary through questions in a survey. All principals in the region were surveyed. The data obtained was analyzed with the use of statistical methods and interpreted afterwards. On the basis of the obtained data analysis, I established for the individual factors how much they influence the motivation of the principals surveyed. There was significant or highly significant impact established for a total of 35 factors. These results were also compared with other research studying similar issues. The results mostly corresponded with four studies, and they differed from one. The results of this work extend the empirical knowledge in this field. They can be used as groundwork for further research or by the bodies establishing the primary art schools or other institutions that step into the work of the primary art schools' principals to increase their motivation.