dc.contributor.advisor | Zvírotský, Michal | |
dc.creator | Kučerová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T02:23:04Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T02:23:04Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/75673 | |
dc.description.abstract | Práce je zaměřena na odpočinkový režim v životě dítěte předškolního věku v rodině a v mateřské škole. V teoretické části jsou vymezeny dětské potřeby a práva, vývoj motivací, emočně morální vývoj a dále pak socializace dítěte dané věkové skupiny. V další části jsou objasněny úkoly a podmínky současné mateřské školy, její denní režim, rytmus, rituály. Práce se rovněž zabývá osobností učitele a jeho kompetencemi, působícího v rámci předškolního vzdělávání. Následuje část, která je věnována současné rodině, jejím výchovným stylům a aktuálním požadavkům na vztah mezi rodinou a školou v současné době. V závěru teoretické části je popsán spánek a odpočinek, jeho důležitost pro dítě předškolního věku, ale také možné poruchy spánku dětí. Praktická část je cílena na odpočinkový režim v rodinách dětí a v mateřské škole. Pomocí dotazníků byl zjištěn stav odpočinkového režimu dětí v rodinách a následně ve dvou třídách mateřské školy. Po zavedení návrhů organizačních a materiálních změn ve dvou třídách MŠ byl po šesti měsících zjištěn dopad těchto inovací na spokojenost dětí a pohled učitelů na dané změny. Výsledek akčního výzkumu ukazuje, jaký vliv na kvalitu odpočinkového režimu v předškolním zařízení mají organizační a materiální změny, a jak jsou učitelé schopni zavést a reflektovat nové podmínky. KLÍČOVÁ... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is focused on relaxation regime in the life of pre-school kids in their family and in nursery school. In theoretical part child's needs and rights, evolution of motivation, emotionally-moral evolution and socialization of children in the given age group are defined. In the next part aims and conditions of contemporary nursery school its daily regime, rhythm and rituals are described. This work also deals with the work of a teacher and his competences. The following part is dedicated to contemporary family, its educational styles and current relationship between school and family. In the final part of the theoretical part sleep and relaxation and its importance as well as sleep malfunctions are described. Practical part is aimed at relaxation regime in families of the children and in nursery school. Through questionnaires state of relaxation regime in families and in two classes of nursery school was established. After implementing organizational and material suggestions in two classes of nursery school impact of these innovations on happiness of children and view of teachers of these changes was evaluated after six months. The result of the survey shows what influence on quality of relaxation regime in nursery school organizational and material changes have and how are teachers capable... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | odpočinkové činnosti | cs_CZ |
dc.subject | dítě předškolního věku | cs_CZ |
dc.subject | režim dne | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | spánek | cs_CZ |
dc.subject | učitel mateřské školy | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | relaxing activities | en_US |
dc.subject | preschool age child | en_US |
dc.subject | daily regime | en_US |
dc.subject | nursery school | en_US |
dc.subject | sleep | en_US |
dc.subject | kindergarten teacher | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.title | Optimalizace odpočinkového režimu v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-14 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 134126 | |
dc.title.translated | Optimization of relaxation regime in nursery school | en_US |
dc.contributor.referee | Linková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 002027238 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce je zaměřena na odpočinkový režim v životě dítěte předškolního věku v rodině a v mateřské škole. V teoretické části jsou vymezeny dětské potřeby a práva, vývoj motivací, emočně morální vývoj a dále pak socializace dítěte dané věkové skupiny. V další části jsou objasněny úkoly a podmínky současné mateřské školy, její denní režim, rytmus, rituály. Práce se rovněž zabývá osobností učitele a jeho kompetencemi, působícího v rámci předškolního vzdělávání. Následuje část, která je věnována současné rodině, jejím výchovným stylům a aktuálním požadavkům na vztah mezi rodinou a školou v současné době. V závěru teoretické části je popsán spánek a odpočinek, jeho důležitost pro dítě předškolního věku, ale také možné poruchy spánku dětí. Praktická část je cílena na odpočinkový režim v rodinách dětí a v mateřské škole. Pomocí dotazníků byl zjištěn stav odpočinkového režimu dětí v rodinách a následně ve dvou třídách mateřské školy. Po zavedení návrhů organizačních a materiálních změn ve dvou třídách MŠ byl po šesti měsících zjištěn dopad těchto inovací na spokojenost dětí a pohled učitelů na dané změny. Výsledek akčního výzkumu ukazuje, jaký vliv na kvalitu odpočinkového režimu v předškolním zařízení mají organizační a materiální změny, a jak jsou učitelé schopni zavést a reflektovat nové podmínky. KLÍČOVÁ... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is focused on relaxation regime in the life of pre-school kids in their family and in nursery school. In theoretical part child's needs and rights, evolution of motivation, emotionally-moral evolution and socialization of children in the given age group are defined. In the next part aims and conditions of contemporary nursery school its daily regime, rhythm and rituals are described. This work also deals with the work of a teacher and his competences. The following part is dedicated to contemporary family, its educational styles and current relationship between school and family. In the final part of the theoretical part sleep and relaxation and its importance as well as sleep malfunctions are described. Practical part is aimed at relaxation regime in families of the children and in nursery school. Through questionnaires state of relaxation regime in families and in two classes of nursery school was established. After implementing organizational and material suggestions in two classes of nursery school impact of these innovations on happiness of children and view of teachers of these changes was evaluated after six months. The result of the survey shows what influence on quality of relaxation regime in nursery school organizational and material changes have and how are teachers capable... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020272380106986 | |