dc.contributor.advisor | Hanušová, Jaroslava | |
dc.creator | Máková Šmýdová, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-10-19T09:54:04Z | |
dc.date.available | 2017-10-19T09:54:04Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/75339 | |
dc.description.abstract | This dissertation is based on a survey carried out in a particular Prague high school with both sports classes students and universal classes students. It is also based on school curriculum documents analysis. The author's aim was to reveal how a first aid issue is being dealt at this particular school. As well as find out the level of knowledge in first aid area both types of students possess. The last but not least goal was analysing students answers and evaluating whether there are differences between sports students' knowledge and universal students' knowledge. At the end the author will attempt to deduce practical advice out of all collected facts. Key words First Aid, School Curriculum Documents, Survey | en_US |
dc.description.abstract | Práce vychází z dotazníkového šetření mezi žáky sportovních a všeobecných tříd konkrétního pražského gymnázia na jedné straně a z kurikulárních dokumentů na straně druhé. Konkrétně jde o Rámcový vzdělávací program, který je v systému kurikulárních dokumentů na státní úrovni a Školní vzdělávací program, který představuje úroveň školní. Autorčiným záměrem bylo jednak zjistit, jakým způsobem je uchopena problematika předlékařské první pomoci v kurikulárních dokumentech, jež jsou závazné pro podobu vyučování. Pak také zjistit pomocí výše zmíněného dotazníkového šetření úroveň znalostí žáků. V neposlední řadě vyhodnotit, zda panují rozdíly mezi znalostmi žáků nižších a vyšších ročníků, stejně tak jako zda panují rozdíly mezi studenty tříd sportovních a všeobecných. V závěru práce se autorka pokusí vyvodit ze zjištěného doporučení pro praxi. Klíčová slova Předlékařská první pomoc, kurikulární dokumenty, dotazníkové šetření | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | First aid,School Curriculum Documents | en_US |
dc.subject | Surveys | en_US |
dc.subject | Předlékařská první pomoc | cs_CZ |
dc.subject | kurikulární dokumenty | cs_CZ |
dc.subject | dotazníkové šetření | cs_CZ |
dc.title | Znalostní předpoklady studentů vybraného pražského čtyřletého gymnázia v rámci předlékařské první pomoci | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-05-22 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 162202 | |
dc.title.translated | First Aid Instruction and its mastering by particular Prague gymnazium students | en_US |
dc.contributor.referee | Kovaříková, Miroslava | |
dc.identifier.aleph | 002138545 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Education | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Secondary School Teacher Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Secondary School Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce vychází z dotazníkového šetření mezi žáky sportovních a všeobecných tříd konkrétního pražského gymnázia na jedné straně a z kurikulárních dokumentů na straně druhé. Konkrétně jde o Rámcový vzdělávací program, který je v systému kurikulárních dokumentů na státní úrovni a Školní vzdělávací program, který představuje úroveň školní. Autorčiným záměrem bylo jednak zjistit, jakým způsobem je uchopena problematika předlékařské první pomoci v kurikulárních dokumentech, jež jsou závazné pro podobu vyučování. Pak také zjistit pomocí výše zmíněného dotazníkového šetření úroveň znalostí žáků. V neposlední řadě vyhodnotit, zda panují rozdíly mezi znalostmi žáků nižších a vyšších ročníků, stejně tak jako zda panují rozdíly mezi studenty tříd sportovních a všeobecných. V závěru práce se autorka pokusí vyvodit ze zjištěného doporučení pro praxi. Klíčová slova Předlékařská první pomoc, kurikulární dokumenty, dotazníkové šetření | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation is based on a survey carried out in a particular Prague high school with both sports classes students and universal classes students. It is also based on school curriculum documents analysis. The author's aim was to reveal how a first aid issue is being dealt at this particular school. As well as find out the level of knowledge in first aid area both types of students possess. The last but not least goal was analysing students answers and evaluating whether there are differences between sports students' knowledge and universal students' knowledge. At the end the author will attempt to deduce practical advice out of all collected facts. Key words First Aid, School Curriculum Documents, Survey | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021385450106986 | |