Zobrazit minimální záznam

Professional Enquiry as a Part of the Professional Teachers' Standard
dc.contributor.advisorVoda, Jan
dc.creatorVlášková, Dagmar
dc.date.accessioned2017-06-01T00:29:52Z
dc.date.available2017-06-01T00:29:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75145
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá výzkumnou kompetencí jako součástí profesního standardu učitele. Práce je rozdělená na dvě části. Teoretická část se zabývá kompetencemi učitele, zvláště pak výzkumnou kompetencí jako součástí Standardu učitele, který je definován v Kariérním systému učitele. Popisuje učitelský výzkum a v souvislosti s ním je zmíněno i profesní badatelství (professional inquiry) praktikované učiteli, jeho charakteristika a využití v praxi učitelů. V oblasti učitelského výzkumu se práce zaměřuje na akční výzkum ve školství. V praktické části je popsán kombinovaný výzkum, kde jako výzkumný nástroj je zvoleno dotazníkové šetření a následně polostrukturovaný rozhovor. V závěru jsou získaná data porovnána s hlavní výzkumnou otázkou a následně vyhodnocena. KLÍČOVÁ SLOVA: výzkumná kompetence, standard učitele, učitelský výzkum, profesní badatelství, akční výzkumcs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation is addressing research competence as part of teacher professional standard. Thesis is divided into two parts. Theoretical part deals with teacher competencies especially with research competency as part of Teacher standard which is defined in Teacher career system. It describes teacher research and in line with it is also mentioned professional inquiry used by teachers, its characteristics and application in teachers practice. In the field of teacher research it is focusing on action research in education system. Practical part is describing combined research where questionnaire and following interview are used as research tool. In closing part are compared collected data with main research question and evaluated. Keywords: research competency, teacher standard, teacher research, professional inquiry, action researchen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvýzkumná kompetencecs_CZ
dc.subjectstandard učitelecs_CZ
dc.subjectučitelský výzkumcs_CZ
dc.subjectprofesní badatelstvícs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjectresearch competencyen_US
dc.subjectteacher standarden_US
dc.subjectteacher researchen_US
dc.subjectprofessional inquiryen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.titleVýzkumná kompetence v profesním standardu učitelecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-04
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId152662
dc.title.translatedProfessional Enquiry as a Part of the Professional Teachers' Standarden_US
dc.contributor.refereeŠafránková, Jana Marie
dc.identifier.aleph002026152
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá výzkumnou kompetencí jako součástí profesního standardu učitele. Práce je rozdělená na dvě části. Teoretická část se zabývá kompetencemi učitele, zvláště pak výzkumnou kompetencí jako součástí Standardu učitele, který je definován v Kariérním systému učitele. Popisuje učitelský výzkum a v souvislosti s ním je zmíněno i profesní badatelství (professional inquiry) praktikované učiteli, jeho charakteristika a využití v praxi učitelů. V oblasti učitelského výzkumu se práce zaměřuje na akční výzkum ve školství. V praktické části je popsán kombinovaný výzkum, kde jako výzkumný nástroj je zvoleno dotazníkové šetření a následně polostrukturovaný rozhovor. V závěru jsou získaná data porovnána s hlavní výzkumnou otázkou a následně vyhodnocena. KLÍČOVÁ SLOVA: výzkumná kompetence, standard učitele, učitelský výzkum, profesní badatelství, akční výzkumcs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation is addressing research competence as part of teacher professional standard. Thesis is divided into two parts. Theoretical part deals with teacher competencies especially with research competency as part of Teacher standard which is defined in Teacher career system. It describes teacher research and in line with it is also mentioned professional inquiry used by teachers, its characteristics and application in teachers practice. In the field of teacher research it is focusing on action research in education system. Practical part is describing combined research where questionnaire and following interview are used as research tool. In closing part are compared collected data with main research question and evaluated. Keywords: research competency, teacher standard, teacher research, professional inquiry, action researchen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990020261520106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV