Common Pronunciation Mistakes among Spanish Speakers of English with the Focus on Vowels
Běžné výslovnostní chyby španělských mluvčích anglického jazyka se zaměřením na samohlásky
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74232Identifikátory
SIS: 162751
Kolekce
- Kvalifikační práce [18847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bojarová, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
26. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výslovnostní chyby, samohláskový systém, fonotaktikaKlíčová slova (anglicky)
pronunciation mistakes, vocalic systems, phonotacticsTato práce se zaměřuje na samohlásky a popisuje jejich artikulační, akustické a percepční charakteristiky. Následující kapitola se zabývá fonologickým popisem 2 určitých jazyků - angličtiny a španělštiny. Poté jsou porovnány vokalické systémy, fototaktické vzorce a ortografie samohlásek, které oba jazyky užívají. Na základě poznatků získaných z porovnání anglického a španělského jazyka bylo formulováno několik hypotéz týkajících se španělské výslovnosti angličtiny. Pravdivost hypotéz byla ověřena užitím experimentu, jehož náplní byla percepční analýza 15 nahrávek rodilých mluvčích španělštiny čtoucích autorem sestavený anglický text. Cílem experimentu bylo prokázat, že široká škála anglických samohlásek způsobuje španělským mluvčím problémy ve výslovnosti angličtiny, neboť jsou zvykána rozlišování pouze 5 vokálů. Sociálně-kulturní pozadí respondentů a jejich jazykové schopnosti byly brány v potaz při interpretaci získaných dat. V poslední části práce jsou prezentovány výsledky experimentu, které potvrzují většinu formulovaných hypotéz.
This thesis is focused on vowels and describes them as to their articulatory, auditory, and acoustic properties. The following chapter presents a phonological description of two specific languages - English and Spanish. The aforementioned languages are then compared in their vocalic systems, phonotactical patterns and orthographical representation of vowels. Based on the knowledge gained from the comparison of English and Spanish, several hypotheses regarding Spanish pronunciation of English were formed. The validity of these hypotheses was investigated through the use of an experiment. 15 recording of native Spanish speakers reading an original English text are perceptually analysed in the empirical part. The aim is to prove that the wide variety of English vowels causes pronunciation difficulties to Spanish speakers, who are used to differentiating only 5 pure vowels. The socio-cultural background and the language competencies of the respondents are considered when interpreting the amassed data. The results of the experiment, which confirm the majority of the hypotheses, are presented in the final part of the thesis.