Interpersonální vztahy klientů diagnostického ústavu pro mládež
Interpersonal relationships of adolescents placed in the Diagnostic Institute for Youth
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74187Identifikátory
SIS: 162809
Katalog UK: 990020900950106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horková, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
26. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
diagnostický ústav, mezilidské vztahy, rodina, rizikové chování, adolescenceKlíčová slova (anglicky)
diagnostic institute, relations, family, risky behavior, adolescenceBakalářská práce je zaměřena na problematiku interpersonálních vztahů klientů diagnostického ústavu pro mládež. Práce prostřednictvím kvalitativního výzkumu mapuje vztahy dospívajících v období pozdní adolescence. Cílem práce je zjistit jaké typy vztahů jsou pro adolescenty důležité a jaké jsou naopak subjektivně hodnoceny jako nevýznamné. Interpersonální vztahy jsou zohledněny v kontextu sebepojetí, identity jedince a kontextu problémového chování. Výsledky práce pojednávají o jednotlivých typech vztahů - kamarádské vztahy, rodinné vztahy, romantické vztahy a vztahy ve školním prostředí. Práce prokázala, že adolescenti přikládají největší váhu svým kamarádským a rodinným vztahům. KLÍČOVÁ SLOVA interpersonální vztahy, adolescence, poruchy chování, dítě s problémovým chováním, rizikové chování, náhradní výchovná péče, diagnostický ústav, středisko výchovné péče
The bachelor thesis is focused on interpersonal relationships of adolescents, who were placed in the Diagnostic Institute for Youth. The thesis using qualitative research methods to maps interpersonal relationships of late adolescents. The aim is to identify what types of relationships are subjectively assessed as important and on the other side as insignificant. Interpersonal relationships are considered in the context of selfconcept, identy and emotional and behavioral disorders. The results discuss the various types of relationships - peer relationships, family relationships, romantic relationships and relationships within the school environment. Research has shown that peer and family relationship are assessed as the most important. KEYWORDS interpersonal relationships, adolescence, emotional and behavioral disorders, child with behavioral problems, risky behavior, substitutional educational care, Diagnostic Institute, Educational Care Centre
