dc.contributor.advisor | Kubišová, Zuzana | |
dc.creator | Eliášová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T19:52:34Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T19:52:34Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/73866 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Bc. Jana Eliášová Abstrakt a klíčová slova Tato diplomová práce se zabývá ovlivňováním přechodu žáka ze základní školy na školu střední v době komunistické nadvlády, tj. v letech 1948-1989. Metodologie práce se opírá o rozhovory vycházející z metody orální historie, archivní záznamy a odbornou literaturu. Dále se práce zabývá fungováním školství v době nadvlády KSČ, přičemž se zaměřuje na základní a střední školy. Stěžejní část práce vychází z orálně historického terénního výzkumu, především z osobních zkušeností pamětnic. Pro tuto práci poskytlo své paměti deset pamětnic a jeden pamětník, kteří v mladistvém věku prožili buď úplný zákaz studia na střední škole, nebo jejich nástup na střední školu byl zkomplikován, a to podle nich z důvodu nevhodného posudku ze strany školy či politicky nevhodného rodinného původu. Práce se snaží odhalit, jakým způsobem k ovlivňování studia či k jeho zákazu docházelo, z jakého důvodu k tomu docházelo a jaký vliv měla tato zkušenost na následující život pamětnic. Klíčová slova komunismus, Komunistická strana Československa, školství, základní škola, střední škola, posudky ke studiu, kádrový systém, represe | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diplomová práce Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Bc. Jana Eliášová Abstract and key words This thesis deals with the influence the pupil's transition from elementary school to secondary school in the communist regime era, i.e. in 1948-1989. The methodology is based on the interviews provided by the method of oral history, archival records and professional literature. Furthermore, the work deals with the functioning of the education at the time of the Communist Party of Czechoslovakia, focusing on the elementary and secondary schools. The pivotal part of the work is based on the oral historical field research, especially from the personal experience of witnesses. For this work provided their memories eleven witnesses (10 women, 1 man), who, at their youthful age, experienced either a complete ban on studies at the high school, or their onset at the high school was complicated, due to the improper assessment from the school or the politically improper parentage. The thesis intends to reveal the ways influencing the pupil's studies or bans, the reasons and impacts of this experience on further lives of witnesses. Key Words communism, Communist Party of Czechoslovakia, education, elementary school, secondary school, assessments of educational skills, cadre system,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | normalizace | cs_CZ |
dc.subject | KSČ | cs_CZ |
dc.subject | Československo | cs_CZ |
dc.subject | zákaz studia | cs_CZ |
dc.subject | bibliografická vyprávění | cs_CZ |
dc.subject | School | en_US |
dc.subject | Post-1968 Czechoslovakia | en_US |
dc.subject | Communist Party | en_US |
dc.subject | Ban of Studies | en_US |
dc.subject | Biographical Narratives | en_US |
dc.title | Politika KSČ a ovlivňování přechodu žáka ze základní školy na školu střední očima pamětnic | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-12 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 130570 | |
dc.title.translated | Politics of the Communist Party and its effect on the pupil's transfer from elementary to secondary schools- autogiographical narratives | en_US |
dc.contributor.referee | Županič, Jan | |
dc.identifier.aleph | 002103165 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanities | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Bc. Jana Eliášová Abstrakt a klíčová slova Tato diplomová práce se zabývá ovlivňováním přechodu žáka ze základní školy na školu střední v době komunistické nadvlády, tj. v letech 1948-1989. Metodologie práce se opírá o rozhovory vycházející z metody orální historie, archivní záznamy a odbornou literaturu. Dále se práce zabývá fungováním školství v době nadvlády KSČ, přičemž se zaměřuje na základní a střední školy. Stěžejní část práce vychází z orálně historického terénního výzkumu, především z osobních zkušeností pamětnic. Pro tuto práci poskytlo své paměti deset pamětnic a jeden pamětník, kteří v mladistvém věku prožili buď úplný zákaz studia na střední škole, nebo jejich nástup na střední školu byl zkomplikován, a to podle nich z důvodu nevhodného posudku ze strany školy či politicky nevhodného rodinného původu. Práce se snaží odhalit, jakým způsobem k ovlivňování studia či k jeho zákazu docházelo, z jakého důvodu k tomu docházelo a jaký vliv měla tato zkušenost na následující život pamětnic. Klíčová slova komunismus, Komunistická strana Československa, školství, základní škola, střední škola, posudky ke studiu, kádrový systém, represe | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diplomová práce Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Bc. Jana Eliášová Abstract and key words This thesis deals with the influence the pupil's transition from elementary school to secondary school in the communist regime era, i.e. in 1948-1989. The methodology is based on the interviews provided by the method of oral history, archival records and professional literature. Furthermore, the work deals with the functioning of the education at the time of the Communist Party of Czechoslovakia, focusing on the elementary and secondary schools. The pivotal part of the work is based on the oral historical field research, especially from the personal experience of witnesses. For this work provided their memories eleven witnesses (10 women, 1 man), who, at their youthful age, experienced either a complete ban on studies at the high school, or their onset at the high school was complicated, due to the improper assessment from the school or the politically improper parentage. The thesis intends to reveal the ways influencing the pupil's studies or bans, the reasons and impacts of this experience on further lives of witnesses. Key Words communism, Communist Party of Czechoslovakia, education, elementary school, secondary school, assessments of educational skills, cadre system,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990021031650106986 | |