Zobrazit minimální záznam

Politics of the Communist Party and its effect on the pupil's transfer from elementary to secondary schools- autogiographical narratives
dc.contributor.advisorKubišová, Zuzana
dc.creatorEliášová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-31T19:52:34Z
dc.date.available2017-05-31T19:52:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73866
dc.description.abstractDiplomová práce Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Bc. Jana Eliášová Abstrakt a klíčová slova Tato diplomová práce se zabývá ovlivňováním přechodu žáka ze základní školy na školu střední v době komunistické nadvlády, tj. v letech 1948-1989. Metodologie práce se opírá o rozhovory vycházející z metody orální historie, archivní záznamy a odbornou literaturu. Dále se práce zabývá fungováním školství v době nadvlády KSČ, přičemž se zaměřuje na základní a střední školy. Stěžejní část práce vychází z orálně historického terénního výzkumu, především z osobních zkušeností pamětnic. Pro tuto práci poskytlo své paměti deset pamětnic a jeden pamětník, kteří v mladistvém věku prožili buď úplný zákaz studia na střední škole, nebo jejich nástup na střední školu byl zkomplikován, a to podle nich z důvodu nevhodného posudku ze strany školy či politicky nevhodného rodinného původu. Práce se snaží odhalit, jakým způsobem k ovlivňování studia či k jeho zákazu docházelo, z jakého důvodu k tomu docházelo a jaký vliv měla tato zkušenost na následující život pamětnic. Klíčová slova komunismus, Komunistická strana Československa, školství, základní škola, střední škola, posudky ke studiu, kádrový systém, represecs_CZ
dc.description.abstractDiplomová práce Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Bc. Jana Eliášová Abstract and key words This thesis deals with the influence the pupil's transition from elementary school to secondary school in the communist regime era, i.e. in 1948-1989. The methodology is based on the interviews provided by the method of oral history, archival records and professional literature. Furthermore, the work deals with the functioning of the education at the time of the Communist Party of Czechoslovakia, focusing on the elementary and secondary schools. The pivotal part of the work is based on the oral historical field research, especially from the personal experience of witnesses. For this work provided their memories eleven witnesses (10 women, 1 man), who, at their youthful age, experienced either a complete ban on studies at the high school, or their onset at the high school was complicated, due to the improper assessment from the school or the politically improper parentage. The thesis intends to reveal the ways influencing the pupil's studies or bans, the reasons and impacts of this experience on further lives of witnesses. Key Words communism, Communist Party of Czechoslovakia, education, elementary school, secondary school, assessments of educational skills, cadre system,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectnormalizacecs_CZ
dc.subjectKSČcs_CZ
dc.subjectČeskoslovenskocs_CZ
dc.subjectzákaz studiacs_CZ
dc.subjectbibliografická vyprávěnícs_CZ
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectPost-1968 Czechoslovakiaen_US
dc.subjectCommunist Partyen_US
dc.subjectBan of Studiesen_US
dc.subjectBiographical Narrativesen_US
dc.titlePolitika KSČ a ovlivňování přechodu žáka ze základní školy na školu střední očima pamětniccs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-12
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId130570
dc.title.translatedPolitics of the Communist Party and its effect on the pupil's transfer from elementary to secondary schools- autogiographical narrativesen_US
dc.contributor.refereeŽupanič, Jan
dc.identifier.aleph002103165
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Bc. Jana Eliášová Abstrakt a klíčová slova Tato diplomová práce se zabývá ovlivňováním přechodu žáka ze základní školy na školu střední v době komunistické nadvlády, tj. v letech 1948-1989. Metodologie práce se opírá o rozhovory vycházející z metody orální historie, archivní záznamy a odbornou literaturu. Dále se práce zabývá fungováním školství v době nadvlády KSČ, přičemž se zaměřuje na základní a střední školy. Stěžejní část práce vychází z orálně historického terénního výzkumu, především z osobních zkušeností pamětnic. Pro tuto práci poskytlo své paměti deset pamětnic a jeden pamětník, kteří v mladistvém věku prožili buď úplný zákaz studia na střední škole, nebo jejich nástup na střední školu byl zkomplikován, a to podle nich z důvodu nevhodného posudku ze strany školy či politicky nevhodného rodinného původu. Práce se snaží odhalit, jakým způsobem k ovlivňování studia či k jeho zákazu docházelo, z jakého důvodu k tomu docházelo a jaký vliv měla tato zkušenost na následující život pamětnic. Klíčová slova komunismus, Komunistická strana Československa, školství, základní škola, střední škola, posudky ke studiu, kádrový systém, represecs_CZ
uk.abstract.enDiplomová práce Katedra občanské výchovy a filosofie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Bc. Jana Eliášová Abstract and key words This thesis deals with the influence the pupil's transition from elementary school to secondary school in the communist regime era, i.e. in 1948-1989. The methodology is based on the interviews provided by the method of oral history, archival records and professional literature. Furthermore, the work deals with the functioning of the education at the time of the Communist Party of Czechoslovakia, focusing on the elementary and secondary schools. The pivotal part of the work is based on the oral historical field research, especially from the personal experience of witnesses. For this work provided their memories eleven witnesses (10 women, 1 man), who, at their youthful age, experienced either a complete ban on studies at the high school, or their onset at the high school was complicated, due to the improper assessment from the school or the politically improper parentage. The thesis intends to reveal the ways influencing the pupil's studies or bans, the reasons and impacts of this experience on further lives of witnesses. Key Words communism, Communist Party of Czechoslovakia, education, elementary school, secondary school, assessments of educational skills, cadre system,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990021031650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV