Show simple item record

Positive aspects of depression
dc.contributor.advisorPreiss, Marek
dc.creatorHalmlová, Martina
dc.date.accessioned2017-05-31T17:57:10Z
dc.date.available2017-05-31T17:57:10Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73398
dc.description.abstractPráce představuje evoluční teorie deprese a s nimi spojenou ruminační hypotézu. Tato hypotéza předpokládá, že deprese může mít i pozitivní vliv na jisté složky kognice a může vést k analytickému stylu uvažování, který je vhodný při řešení problémů. Tuto hypotézu se po vzoru zahraničních výzkumu snaží práce ověřit za pomocí úlohy zaměřené na sekvenční rozhodování zvané sekretářčino dilema. Práce tedy ověřuje hypotézu, že depresivní respondenti si v úloze vedou lépe než zdraví respondenti. Z dílčích výsledků šetření vyplývá, že se hypotézu nepodařilo potvrdit, což autorka zdůvodňuje v diskusi a konfrontuje tato zjištění s výsledky obdobných výzkumů.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis describes an evolutionary theory of depression and related Rumination hypothesis. This hypothesis suggests that depression can have a positive effect on cognition and can lead to an analytical style of thinking that is useful for problem solving. To confirm the hypothesis, this thesis is using tasks focused on sequential decision making called secretary's problem. Thus, the work examines the hypothesis that depressed respondents perform better in the task than healthy respondents. Partial results of the whole study analyzed in this thesis show that the hypothesis could not be confirmed, which the author justifies in the debate and confronts these findings with the results of similar research.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDepresecs_CZ
dc.subjectevoluční teorie depresecs_CZ
dc.subjectruminační hypotézacs_CZ
dc.subjectkognicecs_CZ
dc.subjectsekvenční rozhodovánícs_CZ
dc.subjectsekretářčino dilemacs_CZ
dc.subjectDepressionen_US
dc.subjectevolutionary theory of depressionen_US
dc.subjectRumination hypothesisen_US
dc.subjectcognitionen_US
dc.subjectsequential decision makingen_US
dc.subjectthe secretary's problemen_US
dc.titlePozitivní aspekty depresivního onemocněnícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-27
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162584
dc.title.translatedPositive aspects of depressionen_US
dc.contributor.refereeBartošková, Magda
dc.identifier.aleph002090333
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce představuje evoluční teorie deprese a s nimi spojenou ruminační hypotézu. Tato hypotéza předpokládá, že deprese může mít i pozitivní vliv na jisté složky kognice a může vést k analytickému stylu uvažování, který je vhodný při řešení problémů. Tuto hypotézu se po vzoru zahraničních výzkumu snaží práce ověřit za pomocí úlohy zaměřené na sekvenční rozhodování zvané sekretářčino dilema. Práce tedy ověřuje hypotézu, že depresivní respondenti si v úloze vedou lépe než zdraví respondenti. Z dílčích výsledků šetření vyplývá, že se hypotézu nepodařilo potvrdit, což autorka zdůvodňuje v diskusi a konfrontuje tato zjištění s výsledky obdobných výzkumů.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis describes an evolutionary theory of depression and related Rumination hypothesis. This hypothesis suggests that depression can have a positive effect on cognition and can lead to an analytical style of thinking that is useful for problem solving. To confirm the hypothesis, this thesis is using tasks focused on sequential decision making called secretary's problem. Thus, the work examines the hypothesis that depressed respondents perform better in the task than healthy respondents. Partial results of the whole study analyzed in this thesis show that the hypothesis could not be confirmed, which the author justifies in the debate and confronts these findings with the results of similar research.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV