Zobrazit minimální záznam

Name Writing and Reading of Preschool Age Children
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorKubíková, Adéla
dc.date.accessioned2017-05-31T17:55:10Z
dc.date.available2017-05-31T17:55:10Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73388
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou psaní a čtení vlastního jména v předškolním období. Vlastní jméno je pro děti velmi atraktivní, a proto se zpravidla jako první chtějí naučit psát právě svoje jméno. Díky podpisu si děti pomalu osvojují systém písma a celou písemnou kulturu. Teoretická část se věnuje stručnému popisu jednotlivých vývojových charakteristik dítěte předškolního období. Dále se zabývá vývojem písma v předškolním věku a rozvojem schopností a dovedností potřebných k nácviku psaní a čtení. Těžiště této práce spočívá v praktické části. Jedná se o vlastní empirický výzkumu heterogenní skupiny dětí ve věku 3-6 let. Děti měly několik úkolů jako například podepsat se a následně svůj podpis zpětně přečíst nebo své jméno rozpoznat v krátkém textu. Cílem zkoumání bylo zjistit, jaký mají předškolní děti vztah k podpisu. Pozornost byla zaměřena jak na grafickou podobu podpisu, tak na dětskou představu o tom, jak je podpis společensky důležitý a užitečný. Bakalářská práce se zabývá také tím, zda je pro děti těžší podpis napsat nebo jej přečíst.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the issue of writing and reading personal names in the preschool period. The personal name is very attractive for the children, and therefore they usually want to learn to write this particular name first. Thanks to the signature, the children gradually become acquainted with the system of writing and the entire culture of writing. In its theoretical part, it briefly describes the individual development characteristics of a preschool child. Further on, it deals with the development of writing in the preschool age and the development of abilities and skills needed to learn to write and read. The focus of the paper lies in the practical part. It is the author's own empirical research of a heterogenic group of children aged 3-6 years. Children had several tasks, such as sign up and then re-read their signature or recognize their name in a short text. The aim of the research was to find out the relationship of the preschool children to their signature. Attention was focused both on the graphic form of the signature, and on the children's notion of the social importance and usefulness of signature. The bachelor thesis also reflects on whether it is more difficult for the children to write their name or to read it.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpodpiscs_CZ
dc.subjectčtení a psaní,vývojcs_CZ
dc.subjectvnímání psaného textucs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectsignatureen_US
dc.subjectreading and writing,developmenten_US
dc.subjectperception of lettersen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.titlePsaní a čtení vlastního jména v předškolním věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-25
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId160424
dc.title.translatedName Writing and Reading of Preschool Age Childrenen_US
dc.contributor.refereeŠpačková, Klára
dc.identifier.aleph002089844
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou psaní a čtení vlastního jména v předškolním období. Vlastní jméno je pro děti velmi atraktivní, a proto se zpravidla jako první chtějí naučit psát právě svoje jméno. Díky podpisu si děti pomalu osvojují systém písma a celou písemnou kulturu. Teoretická část se věnuje stručnému popisu jednotlivých vývojových charakteristik dítěte předškolního období. Dále se zabývá vývojem písma v předškolním věku a rozvojem schopností a dovedností potřebných k nácviku psaní a čtení. Těžiště této práce spočívá v praktické části. Jedná se o vlastní empirický výzkumu heterogenní skupiny dětí ve věku 3-6 let. Děti měly několik úkolů jako například podepsat se a následně svůj podpis zpětně přečíst nebo své jméno rozpoznat v krátkém textu. Cílem zkoumání bylo zjistit, jaký mají předškolní děti vztah k podpisu. Pozornost byla zaměřena jak na grafickou podobu podpisu, tak na dětskou představu o tom, jak je podpis společensky důležitý a užitečný. Bakalářská práce se zabývá také tím, zda je pro děti těžší podpis napsat nebo jej přečíst.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the issue of writing and reading personal names in the preschool period. The personal name is very attractive for the children, and therefore they usually want to learn to write this particular name first. Thanks to the signature, the children gradually become acquainted with the system of writing and the entire culture of writing. In its theoretical part, it briefly describes the individual development characteristics of a preschool child. Further on, it deals with the development of writing in the preschool age and the development of abilities and skills needed to learn to write and read. The focus of the paper lies in the practical part. It is the author's own empirical research of a heterogenic group of children aged 3-6 years. Children had several tasks, such as sign up and then re-read their signature or recognize their name in a short text. The aim of the research was to find out the relationship of the preschool children to their signature. Attention was focused both on the graphic form of the signature, and on the children's notion of the social importance and usefulness of signature. The bachelor thesis also reflects on whether it is more difficult for the children to write their name or to read it.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020898440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV