Linguistic analysis of on-line advertising in English
Lingvistická analýza internetové reklamy v angličtině
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73254Identifikátory
SIS: 139879
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Morgan, Craig Alan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Informační technologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
29. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
reklamní slogan, figurativní řeč, řečnická figuraKlíčová slova (anglicky)
advertising slogan, figurative language, rhetorical figureDaná práce se zabývá lingvistickou analýzou reklamy v angličtině. Sada 150 vybraných sloganů byla rozdělena do tří částí: nekomerční reklama, reklama na alkohol a cigarety a nespecifikovaná reklama různých produktů. Následně, byla provedena observace a identifikace lingvistických rysů a řečnických figur zkoumaných sloganů. Teoretiká část se zabyvá definováním pojmu reklama a specifikuje nejčastějí použivané figury. Praktická část se snaží zkoumat a objevit nejčastěji používané jazykové prostředky v souhlasu s jejich tématickou doménou a následně objevit souvislot cílů reklamních sloganů a jazyka který je pro ně použit. Klíčová slova: reklamní slogan, figurativní řeč, řečnická figura
This thesis presents a linguistic analysis of on-line advertising in English. A corpus of 150 advertisements was divided into three thematically distinct categories: non-commercial advertising, advertising of alcohol and cigarettes, and unspecified advertising of various products. Then, the examination and identification of the linguistic features and rhetorical figures was carried out. The theoretical part deals with the concept of advertising and the most frequent linguistic devices employed in slogans. The practical part aims to statistically describe the most commonly used linguistic means in advertising slogans in relation to the thematic domain they come from, as well as to reveal the connection between the use of advertising language and advertising objectives. Key words: advertising slogan, figurative language, rhetorical figure