Dramatická výchova v počátcích školní docházky
Drama education in beginning school attendance
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/73089/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73089Identifiers
Study Information System: 119306
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Holemá, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Dramatická výchova, dítě, mladší školní věk, počátek školní docházky, kolektivKeywords (English)
Drama education, child, younger school age, beginning of the school attendance, teamDiplomová práce se zaměřuje na dramatickou výchovu v počátcích školní docházky. Teoretická část objasňuje základní pojmy jako dramatická výchova, cíle dramatické výchovy, metody a techniky, osobnost učitele dramatické výchovy. V praktické části uvádím plán dramatické lekce. Empirická část zkoumá, zda-li může dramatická výchova ovlivnit klima třídy, soudržnost kolektivu či zda může odhalit potíže v sociálním kontaktu. Metodami výzkumu jsou pozorování, rozhovor a dotazníkové šetření.
Diploma thesis deals of drama education in beginning of the school attendance. The theoretical part explains the basic terms as drama education, drama education objectives, methods and techniques, personality of drama teacher. In the practical part I present a plan of dramatic lesson. The empirical part examines whether drama education can affect the climate of the class, cohesion of the team or whether it may present difficulties in social contacts. Research metods are observation, dialogue and questionnaire survey.