Plavecký výcvik na 1. stupni ZŠ
Swimming training at the lower school of primary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73084Identifikátory
SIS: 119346
Kolekce
- Kvalifikační práce [18049]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kuhnová, Věra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
4. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Plavání, škola, 1. stupeň ZŠ, výuka, výcvik, mladší školní věk, základní plavecké dovednostiKlíčová slova (anglicky)
Swimming, school, 1st grade primary school, teaching, training, school age, basic swimming skillsTato diplomová práce se věnuje tématu plaveckého výcviku na 1. stupni ZŠ. V teoretické části je zpracována, dle dostupných zdrojů, historie a význam plavání, charakterizován základní plavecký výcvik a mladší školní věk. Praktická část je již zaměřena na výzkumný vzorek, tedy plaveckou školu a zkoumané děti, které se účastnily základního plaveckého výcviku. Navazující částí práce je analýza výzkumného vzorku, který tvoří instruktoři plavání ve vybraných školách. Tento průzkumný vzorek byl zkoumán zejména z pohledu zjištění efektivity plaveckého výcviku a vlivu instruktorů plavání na výsledky absolventů kurzů plavání. Práce by měla zmapovat plavecký výcvik žáků ZŠ, především z hlediska periodicity a efektivity výuky. Cílem diplomové práce je zpracování uceleného přehledu o stávající situaci ve výuce základního plaveckého výcviku.
This thesis is aimed on the topic of swimming training on the first grade of primary school. The theoretical part is processed according to available resources, history and importance of swimming, characterized by basic swimming training of children at school age and younger. The practical part is focused on the research sample, a swimming schools and children who participated in basic swimming training. Following sections of this thesis are analyzing the research sample, which consists of swimming instructors in selected schools. This research sample was examined in terms of detection effectiveness and impact of swimming training on the results of graduate (or maturity) of swimming courses. This thesis map the swimming training of primary school students, especially in terms of periodicity and teaching effectiveness. The aim of the thesis is to elaborate a comprehensive overview of the current situation in basic swimming training.