Zobrazit minimální záznam

Communication between a family and a school directed to the contemporary elementary schools
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorRychterová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-27T21:23:22Z
dc.date.available2017-05-27T21:23:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73083
dc.description.abstractCílem této práce je zjistit, zda komunikace s neúplnou/"nespolupracující" rodinou je z pohledu učitelů náročnější. Jaké mohou být problémy v komunikaci s rodinou žáka, jak jim lze předcházet, popřípadě je řešit. Ve druhé části zjistit, jaký vliv má na vzájemnou komunikaci učitele a zákonného zástupce hodnocení žáka formou slovního hodnocení. Úkolem je navrhnout možné strategie vzájemné komunikace s rodiči dětí na 1. stupni základní školy. V řešení bylo použito dotazníkového šetření rodičů a rozhovorů s učiteli. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že na sledované škole se téměř 100% učitelů setkává s rodiči problémovými/"nespolupracujícími". Slovní hodnocení má podle výsledků šetření na vzájemnou komunikaci vliv a to především kladný. Zároveň motivuje žáka k lepším výsledkům. Na základě zjištění výsledků mohou učitelé dále zlepšovat vztahy mezi rodinou a školou, popřípadě více zapojovat slovní hodnocení, které komunikaci mezi oběma stranami zlepšuje. Hlavním výsledkem je získání značky "Rodiče vítáni".cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to determine whether communication with incomplete/"uncooperative" family is from the perspective of teachers more difficult. What problems may be in communication with the family of the student, how can they be prevented, where necessary, to deal with. In the second part to find out what kind of impact it has on the mutual communication of the teacher and the legal representative the pupil evaluation in the form of the word guest. The task is to suggest possible strategies for mutual communication with parents of children at 1. level of primary school. In the solution a questionnaire survey and interviews with teachers and parents was used. Carried out research, I discovered that at the aimed school is almost 100% of teachers meets with problem/"non-cooperating" parents. Verbal evaluation of the results of an investigation has the mainly positive influence to the comunication. At the same time, motivates the student to better outcomes. On the basis of the findings of the results, teachers can further improve the relations between family and school, or more involved verbal evaluation, which improves communication between the two parties. The main result is to obtain the symbol "The parents welcome".en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjecttřídacs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectclassroomen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.titleKomunikace rodiny a školy na 1. stupni základní školy v současnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-04
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119045
dc.title.translatedCommunication between a family and a school directed to the contemporary elementary schoolsen_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph001852443
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je zjistit, zda komunikace s neúplnou/"nespolupracující" rodinou je z pohledu učitelů náročnější. Jaké mohou být problémy v komunikaci s rodinou žáka, jak jim lze předcházet, popřípadě je řešit. Ve druhé části zjistit, jaký vliv má na vzájemnou komunikaci učitele a zákonného zástupce hodnocení žáka formou slovního hodnocení. Úkolem je navrhnout možné strategie vzájemné komunikace s rodiči dětí na 1. stupni základní školy. V řešení bylo použito dotazníkového šetření rodičů a rozhovorů s učiteli. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že na sledované škole se téměř 100% učitelů setkává s rodiči problémovými/"nespolupracujícími". Slovní hodnocení má podle výsledků šetření na vzájemnou komunikaci vliv a to především kladný. Zároveň motivuje žáka k lepším výsledkům. Na základě zjištění výsledků mohou učitelé dále zlepšovat vztahy mezi rodinou a školou, popřípadě více zapojovat slovní hodnocení, které komunikaci mezi oběma stranami zlepšuje. Hlavním výsledkem je získání značky "Rodiče vítáni".cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to determine whether communication with incomplete/"uncooperative" family is from the perspective of teachers more difficult. What problems may be in communication with the family of the student, how can they be prevented, where necessary, to deal with. In the second part to find out what kind of impact it has on the mutual communication of the teacher and the legal representative the pupil evaluation in the form of the word guest. The task is to suggest possible strategies for mutual communication with parents of children at 1. level of primary school. In the solution a questionnaire survey and interviews with teachers and parents was used. Carried out research, I discovered that at the aimed school is almost 100% of teachers meets with problem/"non-cooperating" parents. Verbal evaluation of the results of an investigation has the mainly positive influence to the comunication. At the same time, motivates the student to better outcomes. On the basis of the findings of the results, teachers can further improve the relations between family and school, or more involved verbal evaluation, which improves communication between the two parties. The main result is to obtain the symbol "The parents welcome".en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018524430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV