Tupeská keramická tradice v současných kontextech. Edukační projekt od nuly
Tupesy ceramics traditions in the contemporary context. Education project from the beginning
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73071Identifiers
Study Information System: 119324
Collections
- Kvalifikační práce [18635]
Author
Advisor
Consultant
Havlásek Tatarová, Lucie
Referee
Hůla, Zdenek
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Health Education - Art
Department
Information is unavailable
Date of defense
2. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
keramika, tupeská keramika, výtvarná výchova, edukační projektKeywords (English)
ceramics, tupesy ceramics, art education, education projectTichá, E.: Tupeská keramická tradice v současných kontextech. Edukační projekt od nuly. /Diplomová práce/ Praha 2014, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 119 s. (Přílohy: Panely s fotodokumentací a artefakty (6 ks), Komiks (50 str.), 97 položek obrazové dokumentace) Práce obsahuje teoretickou studii a výtvarný projekt, které jsou obsahově propojeny tématem tupeské keramické tvorby. Na základě studia odborné literatury a dobových pramenů přináší informace o tupeské keramice, její historii, technologii a tradici a tyto informace zasazuje do širších dobových, kulturních a uměleckých souvislostí. Vlastní výtvarné výstupy představují téma tupeské keramiky v současném kontextu. Hlavním přínosem práce je autorský návrh uceleného pedagogického projektu vycházejícího z tradice tupeské keramiky, jeho realizace a vyhodnocení. Výsledky pětileté práce prokazují, že tupeská keramická tradice je nosná a široce využitelná v současném kontextu pedagogické práce s dětmi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tichá, E.: Tupesy ceramics traditions in the contemporary context. Education project from the beginning. /Diploma thesis/ Praha 2014, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. The theses includes theoretical study and art project that are connected content by the theme of Tupesy pottery making. Based on the literature study and original sources it provides information about Tupesy ceramics, its history, tradition and technology, and puts this information into broader historical, cultural and artistic context. Own artefacts present traditional topic in the current context. The main contribution of this work is the author's proposal for a comprehensive pedagogical project based on traditional Tupesy ceramics, its implementation and evaluation. The results of five year work prove that Tupesy ceramic tradition is widely applicable in the current context of educational work with children. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)