Zobrazit minimální záznam

Image of Physicality - Physicality of Image
dc.contributor.advisorSedlák, Michal
dc.creatorSlachová, Markéta
dc.date.accessioned2021-03-26T15:39:35Z
dc.date.available2021-03-26T15:39:35Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73069
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zabývá pojmy lidské tělesnosti a obrazu, jejich vzájemným vztahem. Tedy jakým způsobem může být tělesnost zpřítomněna v obraze a potažmo v samotném dialogu uměleckého díla a diváka. Další část práce je věnovaná kontextům uměleckým. Ráda bych uvedla příklady uměleckých děl, na kterých pomocí konfrontací můžeme vysledovat dobové pojetí tělesnosti a způsob zobrazení lidské figury, od nejstarších obrazů až k umělecké akci a současnému umění. Mým cílem je pokusit se uchopit vztah obrazu a tělesnosti a to především v rámci výuky výtvarné výchovy a možností galerijních či muzejních edukací. Navrhla a zrealizovala jsem rozsáhlý didaktický projekt: Obraz tělesnosti - tělesnost obrazu, který využívá prvků výtvarně dramatického pojetí výtvarné výchovy, akcentující práci s vlastní tělesností žáků, vazbou na kontexty z dějin umění a zabývá se i tématem interpretace, reprodukce a manipulace obrazů. Výtvarná část nese název Interpretace jako posun od obrazu tělesnosti k tělesnosti obrazu a rovněž vycházející z tématu zkoumaného v práci.cs_CZ
dc.description.abstractIn the thesis submitted, I deal with the concepts of human physicality and image and their mutual relationship from the point of view of how physicality can be made present in the image and hence in the very dialogue between an artwork and the viewer. The other part is devoted to artistic contexts. I would like to give examples of various works of art which can be traced by means of confronting the contemporary concept of physicality and the appearance of a human figure coming from the earliest paintings to art actions of the present and contemporary art events. My goal is to try to grasp the relation between image and physicality, especially in the context of art education and possibilities of gallery and museum education. I designed and implemented a large educational project: Painting the flesh - the physicality of painting, that uses elements of visually dramatic conception of art education, emphasizing work with pupils physicality of their own, linked to the contexts of art history and also deals with the theme of interpretation, reproduction and manipulation of paintings. The visual part is called Interpretation as a shift from the painting of physicality to the physicality of painting and is also derived from the topic examined in the work.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectphysicalityen_US
dc.subjectimageen_US
dc.subjectactionen_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectcreatoren_US
dc.subjectvieweren_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.subjectart educationen_US
dc.subjectgallery educationen_US
dc.subjecttělesnostcs_CZ
dc.subjectobrazcs_CZ
dc.subjectakcecs_CZ
dc.subjectvnímánícs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjecttvůrcecs_CZ
dc.subjectdivákcs_CZ
dc.subjectprožitekcs_CZ
dc.subjectvýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectgalerijní edukacecs_CZ
dc.titleObraz tělesnosti - Tělesnost obrazucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId98164
dc.title.translatedImage of Physicality - Physicality of Imageen_US
dc.contributor.refereeFulková, Marie
dc.identifier.aleph001851388
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zabývá pojmy lidské tělesnosti a obrazu, jejich vzájemným vztahem. Tedy jakým způsobem může být tělesnost zpřítomněna v obraze a potažmo v samotném dialogu uměleckého díla a diváka. Další část práce je věnovaná kontextům uměleckým. Ráda bych uvedla příklady uměleckých děl, na kterých pomocí konfrontací můžeme vysledovat dobové pojetí tělesnosti a způsob zobrazení lidské figury, od nejstarších obrazů až k umělecké akci a současnému umění. Mým cílem je pokusit se uchopit vztah obrazu a tělesnosti a to především v rámci výuky výtvarné výchovy a možností galerijních či muzejních edukací. Navrhla a zrealizovala jsem rozsáhlý didaktický projekt: Obraz tělesnosti - tělesnost obrazu, který využívá prvků výtvarně dramatického pojetí výtvarné výchovy, akcentující práci s vlastní tělesností žáků, vazbou na kontexty z dějin umění a zabývá se i tématem interpretace, reprodukce a manipulace obrazů. Výtvarná část nese název Interpretace jako posun od obrazu tělesnosti k tělesnosti obrazu a rovněž vycházející z tématu zkoumaného v práci.cs_CZ
uk.abstract.enIn the thesis submitted, I deal with the concepts of human physicality and image and their mutual relationship from the point of view of how physicality can be made present in the image and hence in the very dialogue between an artwork and the viewer. The other part is devoted to artistic contexts. I would like to give examples of various works of art which can be traced by means of confronting the contemporary concept of physicality and the appearance of a human figure coming from the earliest paintings to art actions of the present and contemporary art events. My goal is to try to grasp the relation between image and physicality, especially in the context of art education and possibilities of gallery and museum education. I designed and implemented a large educational project: Painting the flesh - the physicality of painting, that uses elements of visually dramatic conception of art education, emphasizing work with pupils physicality of their own, linked to the contexts of art history and also deals with the theme of interpretation, reproduction and manipulation of paintings. The visual part is called Interpretation as a shift from the painting of physicality to the physicality of painting and is also derived from the topic examined in the work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantBláha, Jaroslav
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990018513880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV