Interakční styl učitele v souvislosti s jeho prací s klíčovou kompetencí k učení
Teacher Interaction Style in Connection with His Work with the Key Competence for Learning
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73063Identifikátory
SIS: 137430
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanková, Zdeňka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - tělesná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
10. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
interakční styl, interpersonální chování, klíčové kompetence, pedagogická komunikaceKlíčová slova (anglicky)
interaction style, interpersonal behaviour, key competences, pedagogical communicationCílem práce je v konkrétním výzkumném souboru zjistit korelační tendence mezi interakčním stylem učitele a jeho mírou poskytování příležitostí k učení se učit. Na základě těchto informací vystavit prototyp interakčního stylu učitele, který má vzhledem k poskytování příležitostí k učení se učit nejlepší předpoklady. První a druhá kapitola obsahuje teoretické podklady. V první kapitole je nahlíženo na klíčové kompetence se zaměřením na klíčovou kompetenci k učení. Druhá kapitola je zaměřena na téma pedagogické komunikace a interakce a je uzavřena pojednáním o interakčním stylu učitele. Ve třetí kapitole jsou zmíněny veškeré podrobnosti k tomuto výzkumu. Jeho metodologie je zakončena výsledky, jejich diskuzí a celkovým závěrem. Na konci práce jsou uvedeny bibliografické odkazy, přílohy, seznamy obrázků a tabulek.
The aim of this master thesis is to discover correlation trends between teacher interaction style and his extent of providing opportunities for teaching how to learn. According to the results the aim is to create a prototype of the teacher interaction style, who has got the best dispositions to provide opportunities for teaching how to learn. The first and the second chapter deal with theoretical basis. Key competences, especially key competence for learning are depicted in the first chapter. The second chapter focuses on a topic of pedagogical communication and interaction and it is concluded with a discussion of the interaction style of the teacher. All the details on this research are described in the third chapter. The methodology is topped with the results, discussions and the overall finish. At the end of the work the bibliographic references, attachments, lists of figures and tables are revealed.