Zobrazit minimální záznam

Implementation of health education in the school curriculum and implementation in practice of the second grade at elementary school
dc.contributor.advisorMarádová, Eva
dc.creatorHildebrandová, Pavla
dc.date.accessioned2017-05-27T17:15:26Z
dc.date.available2017-05-27T17:15:26Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71784
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Implementace výuky výchovy ke zdraví do školního kurikula a realizace tématu výživa v praxi druhého stupně základních škol nabízí v první kapitole přehled vývoje oboru Výchova ke zdraví, jeho realizaci v praxi, zdůvodnění jeho potřebnosti v současné společnosti a postoj České republiky k tomuto oboru v mezinárodním kontextu. Sumarizuje statistické údaje o současném zdravotním stavu české populace, ale i legislativu v této oblasti. Předkládá výsledky z výzkumného šetření v roce 2015 mezi řediteli základních škol ve Středočeském kraji. Ty pak porovnává s výsledky výzkumu České školní inspekce z roku 2006, které mapovalo zavádění nového oboru Výchova ke zdraví do praxe škol. Zjištěná data umožnila zhodnotit vývoj oboru Výchova ke zdraví a jeho implementaci do školních kurikul mezi léty 2006 a v 2015. Předkládá informace o změnách v postojích ředitelů škol k tomuto oboru. Podrobněji se zabývá jedním z dílčích témat výchovy ke zdraví - výživou. Výzkumným šetřením byla zjištěna nedostatečná implementace některých vybraných témat výživy do výuky druhého stupně základních škol.cs_CZ
dc.description.abstractThis Implementation of health education in the school curriculum and implementation in practice of the second grade at elementary school offers an overview of the advancements in Health Education and its application in practice. The first chapter also presents reasons for teaching. Health Education in today's society and gives the Czech Republic's attitude toward this field in an international context. It summarizes statistical data about the current state of health of the Czech population and mentions legislation regarding this field. Results of research among the directors of elementary schools in Central Bohemian region in 2015 are presented. These results are compared with the results of research made by Czech School Inspectorate in 2006, which surveyed the implementation of the Health Education in schools. The data obtained from this research enabled the evaluation of developments in the field of Health Education and its practical application in school curriculums between 2006 and 2015. It provides information about the transition in attitude of directors to this subject. This thesis also focuses one of the subtopics in Health Education - Nutrition. A research survey found, that implementation of some selected Nutrition topics in classes at the secondary level at elementary schools is insufficient.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVýchova ke zdravícs_CZ
dc.subjectškolní kurikulumcs_CZ
dc.subjectrealizace v praxics_CZ
dc.subjectkvalita výukycs_CZ
dc.subjectHealth educationen_US
dc.subjectschool curriculumen_US
dc.subjectimplementation in practiceen_US
dc.subjectthe quality of teachingen_US
dc.titleImplementace výuky výchovy ke zdraví do školního kurikula a realizace tématu výživa v praxi druhého stupně základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146420
dc.title.translatedImplementation of health education in the school curriculum and implementation in practice of the second grade at elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeKovaříková, Miroslava
dc.identifier.aleph002001816
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Implementace výuky výchovy ke zdraví do školního kurikula a realizace tématu výživa v praxi druhého stupně základních škol nabízí v první kapitole přehled vývoje oboru Výchova ke zdraví, jeho realizaci v praxi, zdůvodnění jeho potřebnosti v současné společnosti a postoj České republiky k tomuto oboru v mezinárodním kontextu. Sumarizuje statistické údaje o současném zdravotním stavu české populace, ale i legislativu v této oblasti. Předkládá výsledky z výzkumného šetření v roce 2015 mezi řediteli základních škol ve Středočeském kraji. Ty pak porovnává s výsledky výzkumu České školní inspekce z roku 2006, které mapovalo zavádění nového oboru Výchova ke zdraví do praxe škol. Zjištěná data umožnila zhodnotit vývoj oboru Výchova ke zdraví a jeho implementaci do školních kurikul mezi léty 2006 a v 2015. Předkládá informace o změnách v postojích ředitelů škol k tomuto oboru. Podrobněji se zabývá jedním z dílčích témat výchovy ke zdraví - výživou. Výzkumným šetřením byla zjištěna nedostatečná implementace některých vybraných témat výživy do výuky druhého stupně základních škol.cs_CZ
uk.abstract.enThis Implementation of health education in the school curriculum and implementation in practice of the second grade at elementary school offers an overview of the advancements in Health Education and its application in practice. The first chapter also presents reasons for teaching. Health Education in today's society and gives the Czech Republic's attitude toward this field in an international context. It summarizes statistical data about the current state of health of the Czech population and mentions legislation regarding this field. Results of research among the directors of elementary schools in Central Bohemian region in 2015 are presented. These results are compared with the results of research made by Czech School Inspectorate in 2006, which surveyed the implementation of the Health Education in schools. The data obtained from this research enabled the evaluation of developments in the field of Health Education and its practical application in school curriculums between 2006 and 2015. It provides information about the transition in attitude of directors to this subject. This thesis also focuses one of the subtopics in Health Education - Nutrition. A research survey found, that implementation of some selected Nutrition topics in classes at the secondary level at elementary schools is insufficient.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020018160106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV