Metodické pohledy na tvorbu Jiřího Pavlici určenou dětskému posluchači a interpretovi
Methodological Perspectives on Jiří Pavlica's Work for Young Listeners and Performers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71372Identifikátory
SIS: 119676
Katalog UK: 990017778510106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pecháček, Stanislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
22. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Jiří Pavlica, folklorismus, lidová píseň, hudba pro děti, Hrajeme si u maminky, Studánko rubínko, Hradišťan, didaktika hudební výchovy, příprava na hodinu hudební výchovyKlíčová slova (anglicky)
Jiří Pavlica, folklorism, folk song, music for kids, Studánko Rubínko, Hrajeme si u maminky, Hradišťan, didactics of Music Education, lesson plan of Music EducationCílem této diplomové práce je zmapování hudební tvorby Jiřího Pavlici, která je určena dětskému posluchači a interpretovi, a nalezení možností (příkladů), jak tuto tvorbu využít při výuce hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Teoretická část práce obsahuje životopis Jiřího Pavlici a popisuje tvorbu tohoto autora a interpreta určenou dětem a její vztah k folklorismu. Zahrnuje rovněž čtyři metodické postupy, podle kterých lze pracovat s lidovou písní. Praktická část obsahuje osm konkrétních příprav na hodiny hudební výchovy. Pro jejich sestavení byly využity popsané metodické postupy. Součástí práce je i ověření a kritika (reflexe) využitelnosti těchto příprav.
The thesis aims to cover the musical work of Jiří Pavlica for young listeners and performers and to find how it could be used during music classes for children in the first years of elementary school. The theoretical part of the thesis includes Jiří Pavlica's biography, the description of the author's and performer's work for children and its relation to folklorism. The theoretical part includes also four methodologies of how to work with a folk song in the elementary school. In the practical part eight preparations for model music lessons are presented, the preparations having been devised using the four methodologies. The thesis includes also testing and commenting on the actual applicability of the preparations.
