Budoucnost středisek volného času v Děčíně
Future of Leisure Centres in Decin
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70278Identifikátory
SIS: 152274
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Voda, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
9. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
volný čas, zájmové vzdělávání, zájmové útvary, klienti, školní kluby, školní družiny, školyKlíčová slova (anglicky)
leisure time, extracurricular education,clients, school clubs, schoolsBakalářská práce se věnuje problematice zájmového vzdělávání v Děčíně. Cílem práce je zjistit, zda podmínky pro uskutečňování zájmového vzdělávání mohou ovlivnit budoucí činnost středisek volného času. Dalším cílem je popis a analýza nabídky kroužků zájmového vzdělávání ve střediscích volného času a v základních školách. Teoretická část vychází z odborné literatury, zákonů, vyhlášek a dostupných pramenů o volném čase a střediscích volného času v jiných státech. Výzkumná část se zabývá nabídkou a podmínkami pro uskutečňování volnočasových aktivit. Soubor respondentů je z řad dětí a rodičů. Zvolený vzorek pochází z okruhu osob participujících na zájmovém vzdělávání pro děti a mládež v rámci školských zařízení ve městě Děčíně. Přínosem práce je poznání podmínek, které ovlivňují výběr volnočasových aktivit, z pohledu dětí a rodičů a důležitost aktivit pro děti ve volném čase.
This Bachelor thesis deals with the issue of extracurricular education in Decin. The goal of the thesis is to find out whether the conditions for providing extracurricular education in leisure time centres can influence the future of leisure time centres. Another goal of the thesis is to map and analyse the offer ot extracurricular activities in leisrue time centres and basic schools. The theoretical part is based on literature, laws, regulations and available resources about leisure time and leisure time centres in other countries. The research part deals with the offer and the conditions for the implementation of leisure assets. The population of respondents was chosen among children and parents. Selected sample comes from a group of people participating in extracurricular education for children and youth in educational institutions in Decin. The contribution of the thesis is recognition of the conditions which influence the choice of extracurricular activities from the point of view of children and their parents and the importance of the activities for their children.