Zobrazit minimální záznam

Developmental stages in the ability of a child to write at preschool age
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorKylarová, Helena
dc.date.accessioned2017-05-27T12:04:48Z
dc.date.available2017-05-27T12:04:48Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70134
dc.description.abstractCílem této práce je vysvětlit vývoj v oblasti osvojování si dovednosti psaní a s tím související schopnosti segmentace (dělení) slov. Tato práce vychází z výzkumu Emilie Ferreirové a Sofie Vernonové (Vernon a Ferreiro, 1999) a, dále pak Constance Kamiiové a Maryann Manningové (Kamii a Manning, 2002). Z výzkumu E. Ferreirové a S. Vernonové přebírá úkol na fonologickou segmentaci slov. Z výzkumu C. Kamiiové a M. Manningové pak úkol zaměřený na vlastní písemnou produkci. Jako doplňující byl zvolen úkol "čtení s obrázkem" od E. Ferreirové. Úkoly byly součástí experimentu, který probíhal na vybraném vzorku čtrnácti dětí předškolního věku. Výsledky byly dále interpretovány pro každé dítě zvlášť a následně proběhlo komplexní zpracování, během kterého byla hledána vzájemná souvislost mezi vývojem v oblasti psaní a vývojem v oblasti schopnosti dělit slova. Výsledky ukázaly, že obě kategorizace výchozích teorií spolu souvisí. Po zhodnocení výzkumu následuje kapitola zaměřená na konkrétní zvláštnosti v produktech jednotlivých dětí. Hodnocení probíhá ve většině případů formou hypotéz. Teoretická část se věnuje tématu edukace. Zabývá se aplikací poznatků získaných z teorie E. Ferreirové a dalších autorů na oblast metodiky.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this bachelor thesis is to explain the progress in writing skills development and phonological segmentation of children in preschool age. This work is based on research of Emilia Ferreiro and Sofie Vernon and on research of Constance Kamii and Maryann Manning. Combination of these theories and the methods were integrated in the experimental part of this work. Participants got three task. The task focused on phonological segmentation was chosen from the research of Ferreiro and the task aimed at the ability of writing was chosen from the research of Kamii and Manning. Additionally a task focused on "reading with pictures" was chosen from the research of Ferreiro. These tasks were administrated as an experiment on the sample of fourteen children in preschool age. The results were interpreted separately for each children followed by a complex elaboration of the relation between the development of writing and the development of ability to segment words. According to the results, these two categorizations are in relation. In addition there is one chapter aimed at specificities in products of children. The results are in a form of a hypotheses.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprekoncepty psaného projevucs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectznak vs. symbolcs_CZ
dc.subjectthe preconcepts of written expressionen_US
dc.subjectprescholar ageen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectsymbolen_US
dc.titleVývoj dovednosti psaní u dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-04
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId135281
dc.title.translatedDevelopmental stages in the ability of a child to write at preschool ageen_US
dc.contributor.refereePecha Šimotová, Eva
dc.identifier.aleph001847783
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je vysvětlit vývoj v oblasti osvojování si dovednosti psaní a s tím související schopnosti segmentace (dělení) slov. Tato práce vychází z výzkumu Emilie Ferreirové a Sofie Vernonové (Vernon a Ferreiro, 1999) a, dále pak Constance Kamiiové a Maryann Manningové (Kamii a Manning, 2002). Z výzkumu E. Ferreirové a S. Vernonové přebírá úkol na fonologickou segmentaci slov. Z výzkumu C. Kamiiové a M. Manningové pak úkol zaměřený na vlastní písemnou produkci. Jako doplňující byl zvolen úkol "čtení s obrázkem" od E. Ferreirové. Úkoly byly součástí experimentu, který probíhal na vybraném vzorku čtrnácti dětí předškolního věku. Výsledky byly dále interpretovány pro každé dítě zvlášť a následně proběhlo komplexní zpracování, během kterého byla hledána vzájemná souvislost mezi vývojem v oblasti psaní a vývojem v oblasti schopnosti dělit slova. Výsledky ukázaly, že obě kategorizace výchozích teorií spolu souvisí. Po zhodnocení výzkumu následuje kapitola zaměřená na konkrétní zvláštnosti v produktech jednotlivých dětí. Hodnocení probíhá ve většině případů formou hypotéz. Teoretická část se věnuje tématu edukace. Zabývá se aplikací poznatků získaných z teorie E. Ferreirové a dalších autorů na oblast metodiky.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this bachelor thesis is to explain the progress in writing skills development and phonological segmentation of children in preschool age. This work is based on research of Emilia Ferreiro and Sofie Vernon and on research of Constance Kamii and Maryann Manning. Combination of these theories and the methods were integrated in the experimental part of this work. Participants got three task. The task focused on phonological segmentation was chosen from the research of Ferreiro and the task aimed at the ability of writing was chosen from the research of Kamii and Manning. Additionally a task focused on "reading with pictures" was chosen from the research of Ferreiro. These tasks were administrated as an experiment on the sample of fourteen children in preschool age. The results were interpreted separately for each children followed by a complex elaboration of the relation between the development of writing and the development of ability to segment words. According to the results, these two categorizations are in relation. In addition there is one chapter aimed at specificities in products of children. The results are in a form of a hypotheses.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990018477830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV