dc.contributor.advisor | Viktorová, Ida | |
dc.creator | Kylarová, Helena | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T12:04:48Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T12:04:48Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/70134 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je vysvětlit vývoj v oblasti osvojování si dovednosti psaní a s tím související schopnosti segmentace (dělení) slov. Tato práce vychází z výzkumu Emilie Ferreirové a Sofie Vernonové (Vernon a Ferreiro, 1999) a, dále pak Constance Kamiiové a Maryann Manningové (Kamii a Manning, 2002). Z výzkumu E. Ferreirové a S. Vernonové přebírá úkol na fonologickou segmentaci slov. Z výzkumu C. Kamiiové a M. Manningové pak úkol zaměřený na vlastní písemnou produkci. Jako doplňující byl zvolen úkol "čtení s obrázkem" od E. Ferreirové. Úkoly byly součástí experimentu, který probíhal na vybraném vzorku čtrnácti dětí předškolního věku. Výsledky byly dále interpretovány pro každé dítě zvlášť a následně proběhlo komplexní zpracování, během kterého byla hledána vzájemná souvislost mezi vývojem v oblasti psaní a vývojem v oblasti schopnosti dělit slova. Výsledky ukázaly, že obě kategorizace výchozích teorií spolu souvisí. Po zhodnocení výzkumu následuje kapitola zaměřená na konkrétní zvláštnosti v produktech jednotlivých dětí. Hodnocení probíhá ve většině případů formou hypotéz. Teoretická část se věnuje tématu edukace. Zabývá se aplikací poznatků získaných z teorie E. Ferreirové a dalších autorů na oblast metodiky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The goal of this bachelor thesis is to explain the progress in writing skills development and phonological segmentation of children in preschool age. This work is based on research of Emilia Ferreiro and Sofie Vernon and on research of Constance Kamii and Maryann Manning. Combination of these theories and the methods were integrated in the experimental part of this work. Participants got three task. The task focused on phonological segmentation was chosen from the research of Ferreiro and the task aimed at the ability of writing was chosen from the research of Kamii and Manning. Additionally a task focused on "reading with pictures" was chosen from the research of Ferreiro. These tasks were administrated as an experiment on the sample of fourteen children in preschool age. The results were interpreted separately for each children followed by a complex elaboration of the relation between the development of writing and the development of ability to segment words. According to the results, these two categorizations are in relation. In addition there is one chapter aimed at specificities in products of children. The results are in a form of a hypotheses. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | prekoncepty psaného projevu | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | vývoj | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | znak vs. symbol | cs_CZ |
dc.subject | the preconcepts of written expression | en_US |
dc.subject | prescholar age | en_US |
dc.subject | development | en_US |
dc.subject | kindergarten | en_US |
dc.subject | symbol | en_US |
dc.title | Vývoj dovednosti psaní u dětí předškolního věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-04 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 135281 | |
dc.title.translated | Developmental stages in the ability of a child to write at preschool age | en_US |
dc.contributor.referee | Pecha Šimotová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 001847783 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce je vysvětlit vývoj v oblasti osvojování si dovednosti psaní a s tím související schopnosti segmentace (dělení) slov. Tato práce vychází z výzkumu Emilie Ferreirové a Sofie Vernonové (Vernon a Ferreiro, 1999) a, dále pak Constance Kamiiové a Maryann Manningové (Kamii a Manning, 2002). Z výzkumu E. Ferreirové a S. Vernonové přebírá úkol na fonologickou segmentaci slov. Z výzkumu C. Kamiiové a M. Manningové pak úkol zaměřený na vlastní písemnou produkci. Jako doplňující byl zvolen úkol "čtení s obrázkem" od E. Ferreirové. Úkoly byly součástí experimentu, který probíhal na vybraném vzorku čtrnácti dětí předškolního věku. Výsledky byly dále interpretovány pro každé dítě zvlášť a následně proběhlo komplexní zpracování, během kterého byla hledána vzájemná souvislost mezi vývojem v oblasti psaní a vývojem v oblasti schopnosti dělit slova. Výsledky ukázaly, že obě kategorizace výchozích teorií spolu souvisí. Po zhodnocení výzkumu následuje kapitola zaměřená na konkrétní zvláštnosti v produktech jednotlivých dětí. Hodnocení probíhá ve většině případů formou hypotéz. Teoretická část se věnuje tématu edukace. Zabývá se aplikací poznatků získaných z teorie E. Ferreirové a dalších autorů na oblast metodiky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of this bachelor thesis is to explain the progress in writing skills development and phonological segmentation of children in preschool age. This work is based on research of Emilia Ferreiro and Sofie Vernon and on research of Constance Kamii and Maryann Manning. Combination of these theories and the methods were integrated in the experimental part of this work. Participants got three task. The task focused on phonological segmentation was chosen from the research of Ferreiro and the task aimed at the ability of writing was chosen from the research of Kamii and Manning. Additionally a task focused on "reading with pictures" was chosen from the research of Ferreiro. These tasks were administrated as an experiment on the sample of fourteen children in preschool age. The results were interpreted separately for each children followed by a complex elaboration of the relation between the development of writing and the development of ability to segment words. According to the results, these two categorizations are in relation. In addition there is one chapter aimed at specificities in products of children. The results are in a form of a hypotheses. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018477830106986 | |