Zobrazit minimální záznam

Necessity of change in professional preparation of teachers
dc.contributor.advisorVoda, Jan
dc.creatorMleziva, Jan-Michal
dc.date.accessioned2017-05-27T11:08:24Z
dc.date.available2017-05-27T11:08:24Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69832
dc.description.abstract1 ABSTRAKT: Diplomová práce objasňuje nutnost zásadní proměny v profesní přípravě učitelů základních a středních škol, současně se zabývá tím, jakou cestou by se vzdělávání budoucích učitelů mělo ubírat, a z pohledu managementu vzdělávání navrhuje konkrétní opatření, jež by k realizaci proměny byla nezbytná. Autor poukazuje na závažnost problematiky v širších souvislostech a opírá se o analýzu studijních plánů pedagogických fakult. Hlavní důvod k proměně profesní přípravy učitelů je spatřován v nedostatečném reflektování aktuálních potřeb současné společnosti, a to jak v obsahu, tak formě vzdělávání budoucích učitelů. Práce je rozvržena do čtyř kapitol: Kontext doby coby závažný imperativ, Současný stav profesní přípravy učitelů, Cíle profesní přípravy učitelů v kontextu doby a Hlavní kroky k realizaci nových cílů.cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT: The present thesis argues for the necessity of a fundamental change in the professional preparation of primary and secondary school teachers; additionally, it discusses the way the education of future teachers should take. From the perspective of educational management, it proposes concrete measures that should be taken in order to implement the change. The author points out the seriousness of the issue in a broader context on the basis of an analysis of the curricula of faculties of education. The main reason for the change in the professional preparation of teachers is seen in the insufficient reflection of the current needs of the contemporary society, both in the content and form of teacher education. The thesis is divided into four chapters: Contemporary context as a major imperative, The present state of the professional preparation of teachers, The objectives of the professional preparation of teachers in the contemporary context, and The main steps towards the realization of the new goals.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprofesní příprava učitelůcs_CZ
dc.subjectpedagogické fakultycs_CZ
dc.subjectzodpovědnost za světcs_CZ
dc.subjectprofessional preparation of teachersen_US
dc.subjectfaculties of educationen_US
dc.subjectresponsibility for the worlden_US
dc.titleNutnost změny profesní přípravy učitelůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-12
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148208
dc.title.translatedNecessity of change in professional preparation of teachersen_US
dc.contributor.refereeTrojan, Václav
dc.identifier.aleph001852907
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT: Diplomová práce objasňuje nutnost zásadní proměny v profesní přípravě učitelů základních a středních škol, současně se zabývá tím, jakou cestou by se vzdělávání budoucích učitelů mělo ubírat, a z pohledu managementu vzdělávání navrhuje konkrétní opatření, jež by k realizaci proměny byla nezbytná. Autor poukazuje na závažnost problematiky v širších souvislostech a opírá se o analýzu studijních plánů pedagogických fakult. Hlavní důvod k proměně profesní přípravy učitelů je spatřován v nedostatečném reflektování aktuálních potřeb současné společnosti, a to jak v obsahu, tak formě vzdělávání budoucích učitelů. Práce je rozvržena do čtyř kapitol: Kontext doby coby závažný imperativ, Současný stav profesní přípravy učitelů, Cíle profesní přípravy učitelů v kontextu doby a Hlavní kroky k realizaci nových cílů.cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT: The present thesis argues for the necessity of a fundamental change in the professional preparation of primary and secondary school teachers; additionally, it discusses the way the education of future teachers should take. From the perspective of educational management, it proposes concrete measures that should be taken in order to implement the change. The author points out the seriousness of the issue in a broader context on the basis of an analysis of the curricula of faculties of education. The main reason for the change in the professional preparation of teachers is seen in the insufficient reflection of the current needs of the contemporary society, both in the content and form of teacher education. The thesis is divided into four chapters: Contemporary context as a major imperative, The present state of the professional preparation of teachers, The objectives of the professional preparation of teachers in the contemporary context, and The main steps towards the realization of the new goals.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990018529070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV