Výběr školy rodiči dětí a žáků s progresívním svalovým onemocněním
School choice by parents of children and pupils with progressive muscle disease
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69536Identifiers
Study Information System: 133961
CU Caralogue: 990018536450106986
Collections
- Kvalifikační práce [19360]
Author
Advisor
Referee
Zemková, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
progresívní svalové onemocnění, speciální vzdělávací potřeby, vzdělávací možnosti, rodina dítěte s postižením hybnosti, rozhodující činitelé, rozhodující faktoryKeywords (English)
progressive muscle disease, special educational needs, educational opportunities, parents of children with disabilities momentum, decision makers, decision factorsDiplomová práce vysvětluje pojem progresívního svalového onemocnění. Popisuje vznik onemocnění, jednotlivé typy a způsoby léčby. Dále se zabývá problematikou vzdělávacích možností dětí s omezením hybnosti v České republice. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola se zabývá vymezením pojmu progresívního svalového onemocnění. Druhá část popisuje školské zákony a školská zařízení pro děti s tělesným postižením u nás. Zabývá se i speciálními vzdělávacími potřebami a možnostmi podpory při výchovně-vzdělávacím procesu. Třetí část charakterizuje rodinu jako rozhodujícího činitele při volbě školy. Vymezuje, jaké faktory ovlivňují volbu rodičů. Poslední část tvoří výzkumný projekt, jehož cílem je zjistit, jaké faktory a do jaké míry ovlivňují rodiče při rozhodování o budoucím vzdělávání.
This thesis explains the concept of progressive muscular disease. Describes the development of the disease, different types and methods of treatment. It also deals with the problems of the educational opportunities of children with limited mobility in the Czech Republic. The thesis is divided into four parts. The first chapter deals with the definition of the concept of progressive muscular disease. The second part describes the laws on education and educational facilities for children with disabilities in our country. It also deals with special educational needs and support in the educational process. The third part describes the family as a determinant in the choice of school. Determining what factors and to what extent, affect parents in deciding on the future of education.