Vliv plavecké výuky na zvyšování flexibility a pohyblivosti u dětí ZŠ
Effect of swimming lessons at increasing flexibility and mobility for elementary school children
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68349Identifiers
Study Information System: 131891
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Kuhnová, Věra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
plavecký výcvik, koordinace, flexibilita, děti, 1. stupeň ZŠKeywords (English)
swimming training, coordination, flexibility, Children, 1st primary schoolCílem této diplomové práce je zjistit, jak plavání ovlivňuje kloubní pohyblivost a ohebnost u dětí mladšího školního věku. Pomocí vhodných testů pohyblivosti a ohebnosti jsem zjišťovala, zda se kloubní pohyblivost u dětí mladšího školního věku mění a jak. Testování každého žáka proběhlo dvakrát. První testování proběhlo na začátku plaveckého výcviku, úvodní hodinu. Druhé testování proběhlo na konci plaveckého výcviku, poslední hodinu. Následně jsem naměřené výsledky porovnávala a hodnotila. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku období mladšího školního věku a na vysvětlení a objasnění základních pojmů. Výzkumná část popisuje vybrané metody a zjištěné výsledky se slovním hodnocením.
Purpose of this thesis is to determine how affects has basic swimming training on mobility and flexibility on elementary school children. Use the appropriate tests mobility and flexibility. I examinand how is mobility changing. Testing will take twice. The first test will take at the beginning of swimming training. The second test will take place at the end of swimming training, the last hour. Then I measured results are compared and evaluated. The theoretical part is about characteristics young school age and to explain and clarify the basic concepts. The experimental part describes the methods and the results are verbal evaluation.