Výuka sólového zpěvu na základních uměleckých školách
Teaching of solo singing in primary schools of art
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67564Identifikátory
SIS: 135270
Katalog UK: 990019251330106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tichá, Alena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
21. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Rámcově vzdělávací program,výuka zpěvu, pěvecký pedagog, metodické poznámkyKlíčová slova (anglicky)
Framework Educational Programme, singing lessons, teachers of singing, methodological notesResumé Diplomová práce se zaměřuje na výuku sólového zpěvu Základních uměleckých škol s přihlédnutím k Rámcovému vzdělávacímu programu. Cílem práce je dokázat potřebu syntézy odborného a praktického pohledu na studium tohoto oboru a poskytnout přehledný komplexní materiál pro budoucí pěvecké pedagogy. Uvedením záznamů z navštívených vyučovacích hodin zpěvu a z vlastních odučených hodin prokazujeme, že propojení obou pohledů je pro pěveckou pedagogickou praxi nutné. Teoretickým základem práce jsou kapitoly, které se zabývají výkladem dílčích pěveckých složek s metodickými poznámkami s ohledem na očekávané výstupy RVP. V příloze předkládáme notový materiál, který je předmětem nácviku repertoáru v zaznamenaných vyučovacích hodinách zpěvu. Diplomová práce obsahuje písemný záznam z rozhovoru s pedagožkou sólového zpěvu MgA. Danielou Šimůnkovou-Štěpánovou.
The diploma thesis focuses on teaching of solo singing at primary art schools according to the Framework Educational Programme. The aim of the work is to prove the need to synthesize professional and practical point of view on this field of study and provide a clear comprehensive material for future teachers of singing. Stating the records of attended lessons of singing and of my own taught lessons we show that the linking of the two views is for singing teaching practice experience required. The theoretical basis of the work are chapters that deal with interpretation of professional sub-folders singing with the methodological notes with respect to the expected outcomes from the Framework Educational Programme. In annex we present musical material that is the subject of training repertoire recorded singing lessons. The thesis contains a written record of the interview with the teacher of solo singing MgA. Daniela Šimůnková-Štěpánová.
