Tvorba ilustrativních úloh ke Standardům pro základní vzdělávání v tematickém celku Organické sloučeniny
Creating Illustrative Excercises for Standards for Elementary Education in the Thematic Area of Organic Compounds
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67505Identifikátory
SIS: 134423
Katalog UK: 990017785660106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Beneš, Pavel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
27. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Standard, indikátor, ilustrativní úloha, rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, očekávaný výstupKlíčová slova (anglicky)
Standard, indicatorr, illustrative task, framing educational program of primary education, expected outputTato diplomová práce se zabývá způsobem ověřování plnění očekávaných výstupů základního vzdělávání v tematickém celku Organická chemie. Na základě postupného vyhodnocování reformy českého školství vyplynul požadavek konkrétněji formulovat očekávané výstupy, což vyústilo v přípravu standardů základního vzdělávání. V teoretické části práce je zdůvodněna potřeba přípravy standardů pro přírodovědné předměty, dále je popsána metodika tvorby ilustrativních úloh pro tematický celek Organická chemie. V praktické části je popsán způsob ověřování navržených ilustrativních úloh, vyhodnocení výsledků ověřování i shrnutí názorů učitelů chemie na základních školách, kde bylo pilotní ověřování prováděno. Ze závěrů vyplývá pravděpodobná nutnost revize RVP ZV pro přírodovědné předměty i možnosti další práce v této oblasti - především tvorba dalších ilustrativních úloh.
This thesis is dealing with the way of verification of the fulfilment of expected outputs of primary education in the thematic unit of organic chemistry. Based on the gradual evaluation of the reform of the Czech educational system, requirements to formulate the outputs more specifically have emerged and led to the initiation of the primary education standards. In the theoretical section the need of the preparation of the standards for the natural science studies is justified, further the methodology of the illustrative tasks output for the thematic unit of organic chemistry is decribed. In the practical section the way of verification of suggested illustrative tasks is explained, as well as the evaluation of the results of the verification and resume of the comments of primary school teachers participating in the research. The conclusion presumably suggests the necessity of revision of the framing educational program (RVP) of primary education for the science subjects and also shows further work options in this sphere, namely creating other illustrative tasks.1
