Vzdělávání žáků s SPU v hodinách literatury na 2. stupni ZŠ, pracovní listy pro literární výchovu v 6. ročníku ZŠ
Education of students with learning disabilities in the classroom literature 2nd grade elementary school, Worksheets for literaty education in the sixth grade of primary school
rigorózní práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67406Identifikátory
SIS: 143756
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hausenblas, Ondřej
Klumparová, Štěpánka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - český jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra české literatury
Datum obhajoby
9. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
integrovaný žák, specifické poruchy učení, hesla literární terminologie, pracovní list, kognitivní cíl výuky, afektivní cíl výuky, kritické myšleníKlíčová slova (anglicky)
integration of children with learning disabilities, literature terminology, worksheets, cognitive and affective objectivesÚstředním tématem této rigorózní práce je vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení (SPU) v hodinách literatury v 6. ročníku základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části je nastíněn základní výčet specifických poruch učení, jejich stručná charakteristika. Velká část je věnována vzdělávání žáků s SPU (specifické poruchy učení) v praxi včetně individuálního vzdělávacího plánu pro integrované žáky. Jsou zde vytyčeny a popsány hlavní cíle výuky při hodinách literatury na 2. stupni ZŠ, taxonomie učebních úloh. Myšlenka vytvoření pracovních listů pro žáky s SPU do hodin literatury v 6. ročníku ZŠ směřuje k empirické části, která se zabývá samotnou tvorbou pracovních listů. Ty lze využívat při literárních hodinách nejen pro integrované žáky. Za každým pracovním listem je uvedena velmi podrobná analýza, která by měla sloužit jako návodný a inspirativní materiál pro učitele literatury na základních školách.
The topic of this work is literature teaching focused on students with learning disabilities at secondary school. The first part describes wide variety of learning disabilities and disorders. Also concerns creation of IEP-Individualized Education Program for students who receive special education and related services. The main objectives in literature teaching are demarcated as well as learning strategies' taxonomy. The subsequent part presents worksheets especially developed for 6th grade pupils with IEP but not only for them. This offers the easier way to reach the study aims and tries to motivate students to pursue further studies in the field of literature. Each worksheet is followed by further explanation as an inspiration for other literature teachers.