Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku
Coordination abilities level of younger school age children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67096Identifikátory
SIS: 132268
Katalog UK: 990019238940106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrabinec, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
13. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
koordinační schopnosti, mladší školní věk, motorické učení, motorické testyKlíčová slova (anglicky)
coordination abilities, primary school age, motor learning, motor testsNázev: Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku Autor: Petra Vlčková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje teoretické poznatky, týkající se pohybových schopností, především jejich klasifikací a členění s ohledem na děti mladšího školního věku. Rovněž jsou zde detailněji popsány koordinační schopnosti, možnosti jejich diagnostiky a stimulace. V praktické části je popsána metodika testování zjišťující úroveň prostorově orientační, rovnováhové a rytmické koordinační schopnosti u žáků čtvrtého ročníku základní školy. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Získané údaje jsou zpracovány pomocí tabulek a grafů. Praktická část je doplněna přehledem vybraných cvičení na rozvoj koordinace. Klíčová slova: koordinační schopnosti, mladší školní věk, motorické učení, motorické testy
Title: Coordination abilities' level of primary school children Author: Petra Vlčková Department: Department of Physical Education Supervisor: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Abstract: This thesis is devided into two parts. The theoretical part includes theoretical knowledge, which relates to motoric abilities, especially their definition and structuring in relation to primary school children. There is also a description of coordination abilities and their possibile recognising and development in detail. In the practical part there is a description of testing procedure which finds out the level of space orientation, balance and rhythm coordination abilities by pupils in the forth form at primary school. The tests results are statistically analysed and annotated. Obtained data are compiled in charts and diagrams. There is a supplement to the practical part containing the compendium of activities for coordination development. Key words: coordination abilities, primary school age, motor learning, motor tests
