Zobrazit minimální záznam

Verification of procedures of work with poetry in grades 6-9
dc.contributor.advisorHausenblas, Ondřej
dc.creatorBierdümpflová, Marie
dc.date.accessioned2017-05-26T21:57:03Z
dc.date.available2017-05-26T21:57:03Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65901
dc.description.abstractV této diplomové práci jsou ověřovány postupy pro práci s poezií na druhém stupni základní školy. V teoretické části je vymezen termín poezie a stručně shrnut vývoj poezie pro děti a mládež. V kapitole Poezie ve škole se pojednává o postavení poezie v kurikulárních dokumentech, o roli učitele při její výuce a o čítankách a metodických příručkách, jež má učitel k dispozici. Dále jsou vymezeny vyučovací metody a blíže specifikovány metody vhodné pro práci s poezií. Teoretickou část uzavírá charakteristika žáků druhého stupně z hlediska vývojové psychologie. Praktickou část uvozuje stručná charakteristika lekcí, je vysvětlena jejich struktura a řazení jednotlivých lekcí. Dále je objasněna metodologie výběru textů a blíže je popsáno prostředí ZŠ Hanspaulka, kde byly lekce ověřovány, a žáci, kteří s lekcemi pracovali. Následují dílčí lekce pro různé ročníky druhého stupně základní školy. V každé jsou nejprve uvedeny jednotlivé postupy práce s poezií a ty jsou zpětně zhodnoceny. K práci jsou připojeny doplňkové materiály, které byly v lekcích použity.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is dealing with verification of procedures of work with poetry at grades 6- 9. Term of poetry and concisely summarized development of poetry for children and young is defined in the theoretical part. Chapter Poetry at school is dealing with position of poetry in curriculum documents, with the role of teacher by teaching poetry and with reading- books and methodical manuals, which teacher can use. Teaching methods and closer specified of methods destined especially for work with poetry are defined further. Theoretical part concludes characteristic of pupils at grades 6-9 from evolutionary psychologic's view. Practical part intorduces a brief characteristic of lections, there is an explanation of their structure and sorting. In the next part is explained methodology of choosing texts, description of the enviroment of primary school Hanspaulka, where the lections were verified, and pupils who worked with. After that follows each lection for different classes of upper level of primary school. The lections were verified and also evaluated. Supplemetnal worksheets which were used in lections as well are added.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subject2. stupeň základní školycs_CZ
dc.subjectliterární výchovacs_CZ
dc.subjectpoezie pro děti a mládežcs_CZ
dc.subjectpostupy práce s poeziícs_CZ
dc.subjectmetodycs_CZ
dc.subjectlekce práce s poeziícs_CZ
dc.subjectUpper primary schoolen_US
dc.subjectliteracyen_US
dc.subjectpoetry for children and youngen_US
dc.subjectprocedures of work with poetryen_US
dc.subjectmethodsen_US
dc.subjectlections of work with poetryen_US
dc.titleOvěření postupů práce s poezií na 2.stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-21
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119422
dc.title.translatedVerification of procedures of work with poetry in grades 6-9en_US
dc.contributor.refereeKlumparová, Štěpánka
dc.identifier.aleph001777571
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Arten_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této diplomové práci jsou ověřovány postupy pro práci s poezií na druhém stupni základní školy. V teoretické části je vymezen termín poezie a stručně shrnut vývoj poezie pro děti a mládež. V kapitole Poezie ve škole se pojednává o postavení poezie v kurikulárních dokumentech, o roli učitele při její výuce a o čítankách a metodických příručkách, jež má učitel k dispozici. Dále jsou vymezeny vyučovací metody a blíže specifikovány metody vhodné pro práci s poezií. Teoretickou část uzavírá charakteristika žáků druhého stupně z hlediska vývojové psychologie. Praktickou část uvozuje stručná charakteristika lekcí, je vysvětlena jejich struktura a řazení jednotlivých lekcí. Dále je objasněna metodologie výběru textů a blíže je popsáno prostředí ZŠ Hanspaulka, kde byly lekce ověřovány, a žáci, kteří s lekcemi pracovali. Následují dílčí lekce pro různé ročníky druhého stupně základní školy. V každé jsou nejprve uvedeny jednotlivé postupy práce s poezií a ty jsou zpětně zhodnoceny. K práci jsou připojeny doplňkové materiály, které byly v lekcích použity.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is dealing with verification of procedures of work with poetry at grades 6- 9. Term of poetry and concisely summarized development of poetry for children and young is defined in the theoretical part. Chapter Poetry at school is dealing with position of poetry in curriculum documents, with the role of teacher by teaching poetry and with reading- books and methodical manuals, which teacher can use. Teaching methods and closer specified of methods destined especially for work with poetry are defined further. Theoretical part concludes characteristic of pupils at grades 6-9 from evolutionary psychologic's view. Practical part intorduces a brief characteristic of lections, there is an explanation of their structure and sorting. In the next part is explained methodology of choosing texts, description of the enviroment of primary school Hanspaulka, where the lections were verified, and pupils who worked with. After that follows each lection for different classes of upper level of primary school. The lections were verified and also evaluated. Supplemetnal worksheets which were used in lections as well are added.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990017775710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV