Čas, hmota a pohyb v prostorových realizacích ve veřejném prostoru
Time, material and motion in spatial implementation in the confrontation with public space
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65061Identifikátory
SIS: 134383
Katalog UK: 990020030540106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Jakubcová Hajdušková, Lucie
Oponent práce
Velíšek, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
28. 5. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
realita, objektové gesto, veřejný prostor, prostředí, komunikace, atmosféra, identifikace, hmota, pohyb, zrakové postiženíKlíčová slova (anglicky)
reality, object gesture, public space, surroundings, communication, identification, material, motion, medium, blind personBakalářská práce s názvem Čas, hmota a pohyb v prostorových realizacích ve veřejném prostoru. Specifika a pojetí zrakově postiženým předkládá popis a zkoumání možného přístupu vyučujícího ke zrakově postiženému a jejich vzájemnou komunikaci při společné tvorbě. Teoretický oddíl se zabývá možnostmi objektu ve veřejném prostoru a autorskými přístupy k němu. Tato část je doplněna jednoduchou klasifikací zrakových postižení a dále metodikou práce s nimi. Druhý oddíl je zaměřen prakticky. Jedná se o přímou práci se zrakově znevýhodněnou dívkou na konkrétním objektu s názvem Opukový květ a jeho následné instalaci ve veřejném prostoru. Zkušenost a výsledek společné práce s nevidomou studentkou je podkladem pro navržený projekt při mimoškolní, případně zájmové činnosti. Ta je obsahem třetího oddílu práce.
The bachelor thesis titled 'Time, material and move in space realizations in public space', subtitle: Conception of blind people - provides a description and assessment of possible approach from the lecturer to blind client and the communicating during the process of creating the sculpture. The theoretical part deals with possibilities of the object in public space described by authors approaches. This part is followed a non-complicated classification of the blind people and the description of a methodical activity with them. The following part is a practical part. It is a description of the creating the sculpture with blind student and the process of installing the object to the public space. This experience and the result of this cooperation is the important part of the final project for extracurricural surrounding as described in the last part of this bachelor thesis.
