Rozvoj hudebnosti u dětí předškolního věku před vstupem do ZUŠ
Development of the Musical Abilities Pre-School Children Before Entrance to Musical School
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64850Identifikátory
SIS: 141627
Kolekce
- Kvalifikační práce [19344]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hurníková, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
9. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dítě předškolního věku, hudební schopnosti, mateřská škola, základní umělecká škola, Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Rámcově vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, diagnostika hudebnostiKlíčová slova (anglicky)
Preschool child, musical abilities, kindergarden school, Framework Education Programme for Preschool education, Framework Education Programme for Musical school, diagnostic of musical abilitiesV teoretické části bakalářské práce studentka zhodnotí přípravu předškolních dětí v mateřské škole ke vstupu do základní umělecké školy a srovná ji se současným pojetím, které vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro ZUV. V praktické části bude charakterizovat teorii hry u předškolních dětí a základní hudební schopnosti, které v následující praktické části bude zkoumat. Na počátku výzkumu uskuteční zkoušku hudebnosti dětí v dané mateřské škole. Prostřednictvím experimentu, který bude mít několik lekcí, se zaměří prostřednictvím dětských her na rozvoj základních hudebních schopností. Následně kandidátka opět vykoná zkoušku hudebnosti a srovná výsledky zkoušky hudebnosti na počátku a na konci experimentu. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, hudební schopnosti, mateřská škola, základní umělecká škola, Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Rámcově vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, diagnostika hudebnosti
Student compares preparation of pre-school children for entrance to musical school with present Framework Education Programme for Musical school in the theoretical part of the bachelor's work. In the practical part describes theory of pre-school children's game and the elementary musical skills, which will be researched. Firstly, student explores musical abilities of the pre-school children in concrete nursery school. Using the experiment, which will have several lessons, student focuses on development of basical musical skills with the help of children's play. After that the Candidate checks the test of musicality again a compares with the results at the beginning of experiment. KEY WORDS Preschool child, musical abilities, kindergarden school, Framework Education Programme for Preschool education, Framework Education Programme for Musical school, diagnostic of musical abilities