Zobrazit minimální záznam

Roe of Philosophy as Arrangement of problem in Humane Education
dc.contributor.advisorPešková, Jaroslava
dc.creatorŠturzová, Jana
dc.date.accessioned2019-02-19T13:32:20Z
dc.date.available2019-02-19T13:32:20Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/6374
dc.description.abstractPředložená práce je pokusem zachytit význam filosofie pro samostatné vědní disciplíny - a proto i pro humanitní vědy - trochu jinak než obvyklými souhrny fenomenologicky založených pohledů na jejich vzájemný vztah. I když, samozřejmě, tento nezbytný pohled zakládající teoretické těžiště práce, je i zde přítomný. Protože smysl a účel humanitních věd, a proto i jejich založení a jejich možnosti, je v této práci spatřován především v tom, jak je dán pro oblast vzdělávání a výchovy, ukázaly se v této souvislosti důležitými pojmy kompetence a komunikace. Z úhlu porozumění těmto tak často používaným (i zneužívaným) pojmům byl předkládaný text zpracováván. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractPhilosophy as a mediator of interdisciplinary problems in the education of humanities In the last couple of years, we can register that the number of humanities is steadily increasing. The variability of humanities closely watches its' thematisation in the interdisciplinary and transdisciplinary manner. What is common to all individual humanities and what enables the birth of new disciplines is the created distance from methodological starting-points of individual humanities, total loss or abandonment of the original philosophical dimension, which thematised them. This situation leads to the destruction of the original uniform meaning, which was philosophically reasoned out. The disintegration of the original meaning leads to the making of particular "meanings", which become objects of analysis. But not all humanities are the same, which means that for some sciences, certain problems are legitimate and key objects of analysis and for other sciences the identical problems cannot be examined and opened as a theme, because they are tabooed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectinterdisciplinární aspektycs_CZ
dc.subjectfilozofiecs_CZ
dc.subjecthumanitní vzdělávánícs_CZ
dc.titleRole filosofie jako zprostředkování interdisciplinární problematiky humanitního vzdělánícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-06
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId137098
dc.title.translatedRoe of Philosophy as Arrangement of problem in Humane Educationen_US
dc.contributor.refereeVališová, Alena
dc.contributor.refereeHogenová, Anna
dc.identifier.aleph000587582
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhilosophyen_US
thesis.degree.disciplineFilozofiecs_CZ
thesis.degree.programPhilosophyen_US
thesis.degree.programFilozofiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhilosophyen_US
uk.degree-program.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilosophyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředložená práce je pokusem zachytit význam filosofie pro samostatné vědní disciplíny - a proto i pro humanitní vědy - trochu jinak než obvyklými souhrny fenomenologicky založených pohledů na jejich vzájemný vztah. I když, samozřejmě, tento nezbytný pohled zakládající teoretické těžiště práce, je i zde přítomný. Protože smysl a účel humanitních věd, a proto i jejich založení a jejich možnosti, je v této práci spatřován především v tom, jak je dán pro oblast vzdělávání a výchovy, ukázaly se v této souvislosti důležitými pojmy kompetence a komunikace. Z úhlu porozumění těmto tak často používaným (i zneužívaným) pojmům byl předkládaný text zpracováván. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enPhilosophy as a mediator of interdisciplinary problems in the education of humanities In the last couple of years, we can register that the number of humanities is steadily increasing. The variability of humanities closely watches its' thematisation in the interdisciplinary and transdisciplinary manner. What is common to all individual humanities and what enables the birth of new disciplines is the created distance from methodological starting-points of individual humanities, total loss or abandonment of the original philosophical dimension, which thematised them. This situation leads to the destruction of the original uniform meaning, which was philosophically reasoned out. The disintegration of the original meaning leads to the making of particular "meanings", which become objects of analysis. But not all humanities are the same, which means that for some sciences, certain problems are legitimate and key objects of analysis and for other sciences the identical problems cannot be examined and opened as a theme, because they are tabooed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990005875820106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV