Zobrazit minimální záznam

Evaluation in Tertiary Education
dc.contributor.advisorVašutová, Jaroslava
dc.creatorMrňová, Olga
dc.date.accessioned2019-02-19T13:36:35Z
dc.date.available2019-02-19T13:36:35Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/6372
dc.description.abstractInstituce terciárního vzdělávání a další aktéři různými způsoby na tomto vzdělávání zainteresovaní, zejména vládní orgány, akademická komunita včetně studentů, akreditační orgány, vědečtí a odborní pracovníci, zaměstnavatelé a veřejnost se soustřeďují v poslední době v oblasti hodnocení vzdělávání na zodpovědnost za excelentní kvalitu. Tento globální jev ovlivňuje i Českou republiku podobně jako mnoho dalších zemí, které musí provést řadu změn v tradičním pojetí hodnocení škol. Cílem nového pojetí je především posílení institucionální a osobní zodpovědnosti za kvalitu vzdělávacích výsledků a zmírnění Pochybností ze strany veřejnosti. Hlavní zodpovědností školy je udržení a zvyšování kvality vzdělávání a neustálé zkvalitňování a zefektivňování výuky a učení. V souvislosti s tím je nutné posílit funkci managementu ve smyslu zvýšení kvality výkonu na základě uplatnění evaluačních mechanismů a nástrojů a poskytování odpovídající opory pro rozhodování a Změnu. Evaluační mechanismy nelze však chápat jako pouhé zavedení technických opatření bez vytvoření vhodného evaluačního prostředí, a to jak na úrovni národní, tak v jednotlivých vzdělávacích institucích. Vzhledem ktomu, že na národní úrovni nebyl dosud nový komplexní systém evaluace terciárního vzdělávání utvořen, tzn. že vnější hodnocení ^editační komisí...cs_CZ
dc.description.abstractTertiary education institutions, academic community including students, and other stakeholders, e.g. government educational bodies, accrediting organizations, experts, employers and other representatives of the world of labour as well as general public have been recently focusing on accountability for excellent quality. This apparently global Phenomenon has influenced the Czech Republic as well as many other European countries that have to carry out the whole range of changes in traditional conception of school assessment. Various stakeholders in various countries however have their own perspective about institutional effectiveness and accountability. The best respond to their call for the demonstration of institutional effectiveness and accountability is a systematic institutional assessment and evaluation process, indicating how the institution fulfils its mission and goals. But different institutions in different countries have different cultures, characteristic features and missions. Thus it is meaningful to strive for a common understanding of what řccurs on a global basis, aiming at revealing relations through exploiting the knowledge about specific activities in the specific context of a respective country or institution. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpedagogická evaluacecs_CZ
dc.subjectvýchova a vzdělávánícs_CZ
dc.titleEvaluace v terciálním vzdělávánícs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-29
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId137124
dc.title.translatedEvaluation in Tertiary Educationen_US
dc.contributor.refereeSemrád, Jiří
dc.contributor.refereeŠvec, Vladimír
dc.identifier.aleph000583795
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csInstituce terciárního vzdělávání a další aktéři různými způsoby na tomto vzdělávání zainteresovaní, zejména vládní orgány, akademická komunita včetně studentů, akreditační orgány, vědečtí a odborní pracovníci, zaměstnavatelé a veřejnost se soustřeďují v poslední době v oblasti hodnocení vzdělávání na zodpovědnost za excelentní kvalitu. Tento globální jev ovlivňuje i Českou republiku podobně jako mnoho dalších zemí, které musí provést řadu změn v tradičním pojetí hodnocení škol. Cílem nového pojetí je především posílení institucionální a osobní zodpovědnosti za kvalitu vzdělávacích výsledků a zmírnění Pochybností ze strany veřejnosti. Hlavní zodpovědností školy je udržení a zvyšování kvality vzdělávání a neustálé zkvalitňování a zefektivňování výuky a učení. V souvislosti s tím je nutné posílit funkci managementu ve smyslu zvýšení kvality výkonu na základě uplatnění evaluačních mechanismů a nástrojů a poskytování odpovídající opory pro rozhodování a Změnu. Evaluační mechanismy nelze však chápat jako pouhé zavedení technických opatření bez vytvoření vhodného evaluačního prostředí, a to jak na úrovni národní, tak v jednotlivých vzdělávacích institucích. Vzhledem ktomu, že na národní úrovni nebyl dosud nový komplexní systém evaluace terciárního vzdělávání utvořen, tzn. že vnější hodnocení ^editační komisí...cs_CZ
uk.abstract.enTertiary education institutions, academic community including students, and other stakeholders, e.g. government educational bodies, accrediting organizations, experts, employers and other representatives of the world of labour as well as general public have been recently focusing on accountability for excellent quality. This apparently global Phenomenon has influenced the Czech Republic as well as many other European countries that have to carry out the whole range of changes in traditional conception of school assessment. Various stakeholders in various countries however have their own perspective about institutional effectiveness and accountability. The best respond to their call for the demonstration of institutional effectiveness and accountability is a systematic institutional assessment and evaluation process, indicating how the institution fulfils its mission and goals. But different institutions in different countries have different cultures, characteristic features and missions. Thus it is meaningful to strive for a common understanding of what řccurs on a global basis, aiming at revealing relations through exploiting the knowledge about specific activities in the specific context of a respective country or institution. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990005837950106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV