Vyšší odborné školy ve vzdělávací soustavě
Higher professional schools in education system
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63594Identifiers
Study Information System: 160313
Collections
- Kvalifikační práce [19128]
Author
Advisor
Referee
Tureckiová, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 1. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Vyšší odborná škola, terciární sektor, SWOT analýza, příležitosti, hrozby, transformaceKeywords (English)
higher vocational school, tertiary sphere, swot analysys, opportunities, threats, transformationNÁZEV: Vyšší odborné školy ve vzdělávací soustavě AUTOR: Ing. Bc. Lenka Bombera Piskačová, DiS. KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Romana Lisnerová ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou postavení odborného školství ve vzdělávací soustavě České republiky. První část poskytuje historický pohled a charakteristiku vyšších odborných škol. V práci je využito dostupných materiálů a databází na jejichž podkladě je vypracována SWOT analýza se silnými, slabými stránkami, příležitostmi a hrozbami v terciárním sektoru. V závěrečné části bakalářské práce je stanoveno zhodnocení a nastínění možných příležitostí pro budoucnost vyšších odborných škol. KLÍČOVÁ SLOVA: Vyšší odborná škola, terciární sektor, SWOT analýza, příležitosti, hrozby, transformace.
TITLE: Higher professional schools in education system AUTHOR: Ing. Bc. Lenka Bombera Piskačová, DiS. DEPARTMENT: The School Management Center SUPERVISOR: PhDr. Romana Lisnerová ABSTRACT This Baccalaureate Thesis deals with issues concerning situation of higher vocational schools within the framework of educational system of the Czech Republic. Its first part presents a historical outline and characteratizion of the higher vocational schools, schools network , number of students etc. To make this Thesis, I have used available materials and databases which became also base for carriyng out a SWOTanalysys with strong and weak points, as well as opportunities and threats in tertiary sphere. In the final part of the Thesis there has been set an evaluation and outline of existing potential for future of the higher vocational schools. KEY WORDS higher vocational school, tertiary sphere, swot analysys, opportunities, threats, transformation