Volnočasové aktivity jako prevence sociálně patologických jevů
Leisure activities as prevention of socially pathological phenomena
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63590Identifikátory
SIS: 121821
Kolekce
- Kvalifikační práce [18049]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanková, Zdeňka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
volný čas, mládež, rodina, škola, násilí, prevence, kriminalita, společnost, zájmy, sport, úspěchKlíčová slova (anglicky)
leisure activity, teenagers, family, school, violence, prevention, criminality, society, company, interest, sport, successANOTACE: Bakalářská práce na téma ,,Volnočasové aktivity jako prevence sociálně patologických jevů" se zabývá otázkou, jaký vliv mají volnočasové aktivity na vývoj dítěte a jak silná je pozice těchto aktivit proti sociálně patologickým jevům u dětí a mládeže. V teoretické části práce je definován volný čas je zde rozpracován vývoj dítěte které je ve vývoji ovlivněno sociálním prostředím a vrozenými dispozicemi. Popsány jsou sociálně patologické jevy a prevence proti nim. V praktické části je provedeno výzkumné šetření pozorováním ve dvou rozdílných skupinách chlapců stejného věku ve Výchovném ústavu ve Žluticích a ve Střední lesnické škole ve Žluticích. V závěrečné části práce jsou shrnuty získané poznatky, vyhodnoceny a tak potvrzen pozitivní vliv volnočasových aktivit na vývoj dítěte.
Thesis on the subject, "Leisure activities as a prevention of socially pathological phenomena " deals with the question of what influence leisure activities have on the development of a child and how strong is the position of these activities against socially pathological phenomena among children and youth. In the theoretical part of the work a free time is defined, the elaboration of a child's development that is influenced by the social environment and congenital dispositions is here elaborated. Social pathological phenomena and the prevention against them are described. A research investigation is done in the practical part by observing two different groups of boys of the same age in the Educational Institute in Žlutice and in the Forestry High school in Žlutice. The final part of the work summarizes the findings, evaluates and confirms the positive impact of leisure activities on the development of the child.