Využití prostředků rozšířené reality v oblasti vzdělávání
Use of Augmented Reality in Education
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63136Identifiers
Study Information System: 93759
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Nikl, Jiří
Štípek, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 6. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
vzdělávání, rozšířená realita, didaktické prostředky, didaktická specifika rozšířené reality, technologická a percepční hlediska rozšířené realityKeywords (English)
education, augmented reality, educational tools, didactical aspects of augmented reality, technological and perceptual properties of augmented realityPředmětem disertační práce je zkoumání fenoménu rozšířené reality pojímané v kontextu didaktiky. Práce usiluje o vymezení rozšířené reality v oblasti pojmové i obsahové a její snahou je především poznat roli rozšířené reality v rámci systému technických výukových prostředků a vymezit její funkční specifika a možnosti z hlediska didaktiky. Práce vymezuje rozšířenou realitu jako technologicko- percepční koncept a stanovuje strukturu percepčních, technologických a rezultátových hledisek, která odrážejí významné parametry rozšířené reality pro dané oblasti. Práce dále zkoumá didaktická specifika rozšířené reality, definuje hlavní možné didaktické záměry pro její využití a vytváří strukturu systémů rozšířené reality z hlediska organizace výuky. S podporou empirického šetření práce definuje didaktické vlastnosti a specifika rozšířené reality v roli technického výukového prostředku. Svým pojetím představuje práce komplexní studii nahlížející na rozšířenou realitu z různých pohledů a směrů ve vztahu ke vzdělávání, ze které je možné vycházet při dalších konkrétnějších výzkumných záměrech vztahujících se k problematice využití rozšířené reality ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with phenomena of augmented reality in context of didactics. The thesis aims to define augmented reality in conceptual and content area and focuses on augmented reality in the structure of educational tools and identification of its functions and use from the didactical standpoint. The thesis characterizes augmented reality as a specific technological-perceptual concept and establishes a system of perceptual, technological and resulting aspects that reflect important parameters of augmented reality. The thesis also examines the didactic specifics of augmented reality, defines the main possible didactic intentions for its use and establishes a structure of augmented reality systems in terms of teaching forms. Thesis defines didactic qualities and specifics of augmented reality as a technical educational tool with the support of empirical research. The concept of the thesis represents a comprehensive study of augmented reality from different perspectives and standpoints related to education and it can be understood as a base for other more specific research projects related to the issue of the use of augmented reality in education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Mediální konstrukce reality v žánru reality TV
Defence status: DEFENDEDChristovová, Nela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Date of defense: 3. 2. 2016Tato práce se zaměřuje na způsob, jakým dochází k mediální konstrukci reality v žánru označovaném jako reality TV. Tento oblíbený televizní žánr spojuje události zachycované na všudypřítomné kamery s fikčními prvky za ... -
A study on the impact of the workplace reality show on the audience in China
Defence status: DEFENDEDWang, Xichong (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2023)Date of defense: 1. 2. 2023The thesis examines the shades of impacts that Chinese workplace reality shows have on audiences drawn from different backgrounds and demographic linings. A typical Chinese workplace reality show entitled, An Exciting Offer ... -
Living history ve vysílání České televize: Dovolená ve starých časech
Defence status: DEFENDEDHalva, Tomáš (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2019)Date of defense: 17. 6. 2019Pořady subžánru living history TV (v některých případech také označovány jako historical reality TV pořady) jsou jedním ze soudobých trendů tvorby v rámci žánru reality TV. Cílem těchto pořadů je v televizním vysílání ...