Zobrazit minimální záznam

The research of primary school teachers
dc.creatorFialová, Markéta
dc.date.accessioned2020-11-26T16:45:05Z
dc.date.available2020-11-26T16:45:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/630
dc.description.abstractThe aim of my work is to indicate some of the theoretical possibilities that have connections with values and value orientation and also my personal research of the specific group. The study sample is the group of primary teachers and also the students of pedagogical faculty of West Bohemia University in Pilsen, branch of study - primary teachers. The research was given in one year when only women were tested. The whole study sample has been compared with the population of women, with the students of pedagogical faculty and finally the teachers were compared among themselves. The questionnaire was used during the research. The respondents were asked to answer unitary and standard test for current czech population. The result of the research is description of the value structure and value preferences that were explored within the group. The results have showed the differences in value orientation among primary teachers and the group of current population of students of pedagogical faculty. The work does not put emphasis to give the coherent point of view on the theoretical knowledge of values. Despite the fact, the work can demonstrate the specific group of teachers, how do they differ from the current population and if their value orientation can influence their choice of teacher job. KEYWORDS...en_US
dc.description.abstractCílem této práce je jednak naznačení některých teoretických východisek, spojených s pojmem hodnota a hodnotová orientace, a zároveň vlastní výzkumné sledování konkrétní socioprofesní skupiny. Zkoumaným vzorkem je soubor učitelů 1. stupně ZŠ a soubor studentek Západočeské univerzity v Plzni, FPE, obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Vlastní výzkum se uskutečnil v průběhu 1 roku, kdy testování se zúčastnily pouze osoby ženského pohlaví. Celý soubor učitelů byl jednak porovnáván s běžnou populací žen, dále studentky učitelství a již pracující kantorky byly porovnávány mezi sebou. Při výzkumu bylo použito dotazníkové šetření, všem respondentům byla zadána jednotná testová baterie, standardizovaná na běžnou českou populaci. Výsledkem výzkumu je popis hodnotové struktury a hodnotových preferencí zkoumané socioprofesní skupiny. Z výsledků bylo zároveň možné sledovat, čím se hodnotová orientace učitelů 1.stupně ZŠ liší od běžné populace žen a studentek učitelství. Práce si neklade za cíl podat ucelený pohled na oblast teoretických poznatků problematiky hodnot. Přesto svým zaměřením může přispět k posouzení, nakolik jsou učitelé specifickou socioprofesní skupinou, jakou vykazují míru odlišnosti od běžné populace a zda jejich hodnotová orientace může mít vliv na výběr učitelského povolání. KLÍČOVÁ SLOVA...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectValueen_US
dc.subjectvalue orientationen_US
dc.subjectvalue researchen_US
dc.subjecthierarchy valueen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectattitudeen_US
dc.subjectneedsen_US
dc.subjectinterestsen_US
dc.subjectnormen_US
dc.subjectorigins valueen_US
dc.subjectstabilization of valueen_US
dc.subjecttransformation of valueen_US
dc.subjectHodnotacs_CZ
dc.subjecthodnotová orientacecs_CZ
dc.subjectvýzkum hodnotcs_CZ
dc.subjecthierarchie hodnotcs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectpostojcs_CZ
dc.subjectpotřebacs_CZ
dc.subjectzájmycs_CZ
dc.subjectnormacs_CZ
dc.subjectvznik hodnotcs_CZ
dc.subjectstabilizace hodnotcs_CZ
dc.subjecttransformace hodnotcs_CZ
dc.titleVýzkum hodnot u učitelů pro 1. stupeň ZŠcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-08
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId178286
dc.title.translatedThe research of primary school teachersen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
dc.contributor.refereeHejlová, Helena
dc.identifier.aleph002115351
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csCílem této práce je jednak naznačení některých teoretických východisek, spojených s pojmem hodnota a hodnotová orientace, a zároveň vlastní výzkumné sledování konkrétní socioprofesní skupiny. Zkoumaným vzorkem je soubor učitelů 1. stupně ZŠ a soubor studentek Západočeské univerzity v Plzni, FPE, obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Vlastní výzkum se uskutečnil v průběhu 1 roku, kdy testování se zúčastnily pouze osoby ženského pohlaví. Celý soubor učitelů byl jednak porovnáván s běžnou populací žen, dále studentky učitelství a již pracující kantorky byly porovnávány mezi sebou. Při výzkumu bylo použito dotazníkové šetření, všem respondentům byla zadána jednotná testová baterie, standardizovaná na běžnou českou populaci. Výsledkem výzkumu je popis hodnotové struktury a hodnotových preferencí zkoumané socioprofesní skupiny. Z výsledků bylo zároveň možné sledovat, čím se hodnotová orientace učitelů 1.stupně ZŠ liší od běžné populace žen a studentek učitelství. Práce si neklade za cíl podat ucelený pohled na oblast teoretických poznatků problematiky hodnot. Přesto svým zaměřením může přispět k posouzení, nakolik jsou učitelé specifickou socioprofesní skupinou, jakou vykazují míru odlišnosti od běžné populace a zda jejich hodnotová orientace může mít vliv na výběr učitelského povolání. KLÍČOVÁ SLOVA...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my work is to indicate some of the theoretical possibilities that have connections with values and value orientation and also my personal research of the specific group. The study sample is the group of primary teachers and also the students of pedagogical faculty of West Bohemia University in Pilsen, branch of study - primary teachers. The research was given in one year when only women were tested. The whole study sample has been compared with the population of women, with the students of pedagogical faculty and finally the teachers were compared among themselves. The questionnaire was used during the research. The respondents were asked to answer unitary and standard test for current czech population. The result of the research is description of the value structure and value preferences that were explored within the group. The results have showed the differences in value orientation among primary teachers and the group of current population of students of pedagogical faculty. The work does not put emphasis to give the coherent point of view on the theoretical knowledge of values. Despite the fact, the work can demonstrate the specific group of teachers, how do they differ from the current population and if their value orientation can influence their choice of teacher job. KEYWORDS...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeN
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990021153510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV