Vybrané botanické zahrady a arboreta středních škol v České republice a jejich využití ve výuce
Selected Botanical Gardens and Arboretums of Secondary Schools in the Czech Republic and Its Use in Teaching
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62350Identifikátory
SIS: 134204
Kolekce
- Kvalifikační práce [18712]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrouda, Lubomír
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
26. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
botanická zahrada, arboretum, vztah k životnímu prostředí, výchovně vzdělávací procesKlíčová slova (anglicky)
botanical garden, arboretum, relationship to the environment, educational processTato bakalářská práce se zabývá třemi vybranými školními botanickými zahradami a dvěma školními arborety v České republice. U každého z těchto pěti vybraných zařízení jsou uvedeny základní informace, historie, některé z pěstovaných druhů rostlin, plán akcí a využití ve výuce. Další část této práce obsahuje náměty na využití Botanické zahrady v Rakovníku ve výuce. Botanické zahrady a arboreta jsou velmi důležitými a zajímavými místy. Jejich základní funkce je vzdělávací, výchovná a estetická. Je velmi důležité, aby si učitelé uvědomili, že je nutné vyučovat biologii částečně i v přírodě a ne pouze v prostředí školní třídy. Klíčová slova: botanická zahrada, arboretum, vztah k životnímu prostředí, výchovně vzdělávací proces
This thesis deals with three selected school botanical gardens and two school arboretums in the Czech Republic. For each of the five selected units are provided basic informations, history, some of cultivated plant species, schedule of events and use in teaching. The next part of the thesis contains suggestions on the use of The Botanical Garden in Rakovník in teaching. Botanical gardens and arboretums are very important and interesting places. Their basic function is educational and aesthetic. It is very important that teachers perceive the need to teach biology partly in nature and not only in the classroom. Key words: botanical garden, arboretum, relationship to the environment, educational process