Využití pohádky v rámci volnočasových aktivit ve školní družině
Using fairy tales during free time activities in after school club
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62336Identifiers
Study Information System: 133905
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Hanková, Zdeňka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Pohádka, školní družina, volnočasové aktivity, čtenářství, hra, projekt, dětiKeywords (English)
Fairy tale, after school club, free time activities, readership, play, project, childrenTato bakalářská práce pojednává o využití literárního žánru pohádka ve volnočasových aktivitách ve školní družině. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy: pohádka, dětská literatura, čtenářská gramotnost, charakteristika mladšího školního věku, volnočasové aktivity ve školní družině. V praktické části je popsán projekt ověřený v praxi v oddělení školní družiny. Cílem této práce by mělo být nejen probudit u žáků zájem o četbu, ale i ukázat, že pohádka rozvíjí osobnost dětí, představivost a může nám pomoci i při řešení výchovných problémů.
This Bachelor's work deals with the utilization of the literary genre of fairytales, in free time activities in the after school club. In the theoretical cast, the basic concepts are stated: fairy tale, children's literature, reader literacy, characteristics of the young school age, free time activities in the after school club. In the practical part, there is a description of a project tested in practise in a section of the after school club. The aim of this work was not only to awaken the interest of the pupil in reading, but even to show, that fairy tales develop the personality of children, imagination and can help us during solving educational problems.