Zátiší
Still life
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62331Identifikátory
SIS: 121129
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Šamšula, Pavel
Oponent práce
Uhl Skřivanová, Věra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
26. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Zátiší, předmět, věci okolo mě, předměty s duší, konzumní společnost, všednost, každodennost, dotykKlíčová slova (anglicky)
Still life, thing, things around me, things with soul, consumer society, commonness, everydayness, touchBakalářská práce pojednává o významu předmětů v naší společnosti. Práce je rozdělena na tři části - praktickou, didaktickou a vlastní výtvarnou část. V teoretické části zkoumám předmět všední a nutný, dále předmět jako nositel významu a předmět jako věc ochrannou či rituální. Narážím na konzum, a zároveň na citlivé chápání předmětu jako na hodnotu v dnešní společnosti. Dávám do kontextu nástroje dob minulých s mobilním telefonem do ruky. Na teoretickou část navazuje část didaktická, jenž je sestavena ze tří hodin, které jsem odučila na kroužku výtvarné výchovy. S dětmi jsme se zabývaly následujícími tématy: Malované zátiší, Výloha obchodního domu a Skříňka s mými věcmi. Vlastní výtvarná část je zaměřena na předměty každodenní potřeby. Vytvořila jsem cyklus dvanácti zátiší, kdy každé jedno zátiší odpovídá jednomu mému blízkému člověku, tedy je sestaveno z jeho věcí, bez kterých by se během dne neobešel, a které si nosí stále u sebe.
The bachelor thesis deals with meaning of objects in our society. This thesis is divided into three parts - practical, didactic and pictorial part. The theoretical part examines an ordinary and necessary subject, subject as a bearer of meaning and a subject as a protective and ritual thing. I am simultaneously reffering to consumerism and sensitive understanding of the subject as a value in today's society. I compare the tools of the past with a mobile phone. The teoretical part is followed by the didactic part, which is composed of three artistic lectures I have given. Me and children discussed the following topics: Painted still life, Shop window and The box with my stuff. The pictorial part focuses on everyday objects. I have created the cycle of twelve still lifes. Each still life coresponds to one particular person, who is close to me, and symbolize their important things.