Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD
Influence of primary reflexes for children with ADHD
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62305Identifikátory
SIS: 133261
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Vanda
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
3. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Syndrom ADHD, Etiologie a diagnostika syndromu ADHD, vzdělávání žáků s ADHD, Primární reflexy, Neuro-vývojová terapieKlíčová slova (anglicky)
ADHD syndrome, etiology and diagnosis of ADHD syndrome, pupils with ADHD, Primary reflexes, Neuro-developmental therapyNÁZEV: Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD AUTOR: Petra Jirešová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavlína Šumníková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje tématu vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD. V úvodu práce se zabývám vysvětlením pojmu syndromu ADHD, etiologii a diagnostikou. V další části popisuji jednotlivá školská zařízení a možnosti vzdělávaní žáků s ADHD. Dále se zaměřuji na organizace, které mohou pomoci rodičům dětí se syndromem ADHD. V poslední kapitole úvodní části práce se věnuji primárním reflexům a neuro- vývojové terapii. V rámci vlastního šetření uvádím případovou studii, kterou jsem rozšířila o poznatky vyšetření z neuro-vývojové terapie. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda provádění cviků má vliv na potlačení přetrvávajících primárních reflexů u dětí s ADHD. Výsledky práce ukazují, že terapie může u dětí s ADHD zmírnit některé symptomy syndromu a zlepšit jejich podmínky ve vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Syndrom ADHD, Etiologie a diagnostika syndromu ADHD, vzdělávání žáků s ADHD, Primární reflexy, Neuro-vývojová terapie
TITLE: Influence of primary reflexes for children with ADHD AUTHOR: Petra Jirešová DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: PhDr. Pavlína Šumníková, Ph.D. ABSTRACT: Bachelor thesis deals with the topic of the influence of primary reflexes on the education of children with ADHD. I deal with concept of ADHD syndrome, etiology and diagnosis in the introduction to the thesis. In the next section I describe the individual school facilities and educational opportunities of students with ADHD. Next, I focus on organizations that can help parents of children with ADHD syndrome. In the last chapter of the introductory part, I will dedicate the primary reflexes and neuro-developmental therapy. As part of its investigation, I mention any studies that I have extended the findings of the examination of neuro-developmental therapy. Goal of the thesis is to determine whether, practice exercises, affects the suppression of persistent primary reflexes in children with ADHD. Own observations I concluded that therapy can relieve some ADHD Symptoms syndrome and improving their education. KEYWORDS: ADHD syndrome, etiology and diagnosis of ADHD syndrome, education students with ADHD, Primary reflexes, Neuro-developmental therapy