Žák se specifickou poruchou učení a výuka matematiky na 2. stupni ZŠ
Pupil with specific learning disabilities and mathematics education in the second grade of primary school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62172Identifikátory
SIS: 132848
Katalog UK: 990018546710106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kotvová, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
19. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Specifické poruchy učení, dílčí funkce, deficity dílčích funkcí, výuka matematiky, speciálně pedagogická podpora, dyskalkulieKlíčová slova (anglicky)
Specific learning disabilities, partial functions, deficits of partial functions, mathematics education, special education support, dyscalculiaNÁZEV: Žák se specifickou poruchou učení a výuka matematiky na 2. stupni ZŠ AUTOR: Bc. Anna Dvořáková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Práce se zabývá problematikou výuky matematiky žáka se specifickou poruchou učení na druhém stupni základní školy. Žáci se specifikou poruchou učení potřebují v hodinách matematiky odlišný přístup než jejich spolužáci a je na učitelích matematiky, aby jim tuto podporu poskytli. Úroveň výuky matematiky žáka se specifickou poruchou učení se tedy přímo odvíjí od znalostí, dovedností a zkušeností druhostupňových učitelů matematiky a připravenosti školy na žáka se specifickou poruchou učení. Teoretická část postihuje problematiku deficitů dílčích funkcí, dyskalkulie a edukace žáka s dyskalkulií v hodině matematiky. Poskytuje tak potřebný podklad pro vlastní šetření. Praktická část využitím kvalitativních metod šetření zjišťuje připravenost druhostupňových učitelů matematiky a škol na žáka se specifickou poruchou učení, potřeby žáků a možnosti podpory těchto žáků. Práce si klade za cíl zmapovat aktuální situaci ve vzdělávání dětí se specifickou poruchou učení v hodinách matematiky. Přínos práce je ve zhodnocení této situace a ve vytvoření doporučení pro zlepšení vzdělávání žáku se specifickou poruchou učení v hodinách...
TITLE: Pupils with specific learning disabilities and mathematics education in the second grade of primary school AUTHOR: Bc. Anna Dvořáková DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRACT: The bachelor thesis deals with problems of mathematics education for pupils with specific learning disabilities in the second grade of primary school. Pupils with specific learning disabilities need special education support in mathematics lessons. Mathematics teachers should offer them this support. The level of mathematics education for pupils with specific learning disabilities is dependent on the level of knowledge, skills and the experiences of teachers and on the readiness of a school in dealing with pupils with specific learning disabilities. The theoretical part described problems like the deficits of partial functions, dyscalculia, and pupils with dyscalculia in mathematics lessons. It provides the needed academic foundation for the actual research. The field studies show the results of the qualitative methods of research of the readiness of mathematics teachers and schools in dealing with pupils with specific learning disabilities. It focuses on the needs of pupils and the possibilities for special education support. The thesis evaluates the current situation and...
