dc.contributor.advisor | Dlouhý, Martin | |
dc.creator | Pokorný, Václav | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T10:27:44Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T10:27:44Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/62165 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav výuky úpolů na druhém stupni základních škol v Jindřichohradeckém regionu. Teoretická část zahrnuje stručně popsaný vývoj úpolů ve světě i u nás, charakteristiku a taxonomii úpolů, význam úpolů a problematiku úpolů ve školství. Dále je zde zásobník úpolových cvičení, který je členěn na přetahy, přetlaky, odpory a úpolové hry. Ve výzkumné části jsme řešili zvolený problém pomocí převzatého dotazníku (Reguli, Ďurech, Vít, 2007). Jsou zde uvedeny statické výsledky dotazníků žáků a učitelů. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že oblíbenost úpolových cvičení je u žáků na velké úrovni, avšak zařazování úpolů do výuky ze stran učitelů je opomíjeno. Doufáme, že výsledky této bakalářské práce budou přínosem pro větší zastoupení výuky úpolů do školní tělesné výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of the thesis is to analyze a current situation concerning combat sports education on the middle schools in Jinřichohradecký region. Theoretical part includes a brief description of the development of combat sports in the world as well as in the Czech Republic, characteristics and taxonomy of techniques, the importance of techniques and problems connected with education. In addition there is a list of combat exercises focused on pushing, pulling, wrestling and combat games. The research was based on the survey by (Reguli, Ďurech, Vít, 2007). There is a statistical data based on survey filled by pedagogues and students. The results indicated a significant popularity of combat exercises among schoolchildren however teachers often omit them. We believe in increase of combat sports in physical education due to this thesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | úpoly | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | region | cs_CZ |
dc.subject | combat sports | en_US |
dc.subject | middle school | en_US |
dc.subject | region | en_US |
dc.title | Úpoly v tělesné výchově na 2. stupni základních škol ve vybraném regionu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-03 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 135442 | |
dc.title.translated | Combat Sports in the Physical Education at Middle Schools of Selected Region | en_US |
dc.contributor.referee | Hronzová, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001847535 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physical Education and Sport Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physical Education and Sport Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav výuky úpolů na druhém stupni základních škol v Jindřichohradeckém regionu. Teoretická část zahrnuje stručně popsaný vývoj úpolů ve světě i u nás, charakteristiku a taxonomii úpolů, význam úpolů a problematiku úpolů ve školství. Dále je zde zásobník úpolových cvičení, který je členěn na přetahy, přetlaky, odpory a úpolové hry. Ve výzkumné části jsme řešili zvolený problém pomocí převzatého dotazníku (Reguli, Ďurech, Vít, 2007). Jsou zde uvedeny statické výsledky dotazníků žáků a učitelů. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že oblíbenost úpolových cvičení je u žáků na velké úrovni, avšak zařazování úpolů do výuky ze stran učitelů je opomíjeno. Doufáme, že výsledky této bakalářské práce budou přínosem pro větší zastoupení výuky úpolů do školní tělesné výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the thesis is to analyze a current situation concerning combat sports education on the middle schools in Jinřichohradecký region. Theoretical part includes a brief description of the development of combat sports in the world as well as in the Czech Republic, characteristics and taxonomy of techniques, the importance of techniques and problems connected with education. In addition there is a list of combat exercises focused on pushing, pulling, wrestling and combat games. The research was based on the survey by (Reguli, Ďurech, Vít, 2007). There is a statistical data based on survey filled by pedagogues and students. The results indicated a significant popularity of combat exercises among schoolchildren however teachers often omit them. We believe in increase of combat sports in physical education due to this thesis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018475350106986 | |