Hodnocení klimatu mateřských škol z pohledu zaměstnanců školních jídelen
Nursery school's climate evaluation from the perspective of school canteen's staff
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62150Identifiers
Study Information System: 114595
CU Caralogue: 990018517690106986
Collections
- Kvalifikační práce [20514]
Author
Advisor
Referee
Kitzberger, Jindřich
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Předmětem této bakalářské práce je zjištění, jak hodnotí klima v mateřských školách Středočeského kraje zaměstnanci školních jídelen, zda a do jaké míry ovlivňuje vnímání klimatu počet zaměstnanců ve školních jídelnách. Dále sleduje spokojenost zaměstnanců s vybranými vnitřními faktory klimatu, porovnává, zda jsou negativní vlivy na spokojenost zaměstnanců rozdílné v závislosti na počtu zaměstnanců školních jídelen a zabývá se otázkou, do jaké míry spokojenost zaměstnanců ovlivňuje komunikace mezi vedením školy a zaměstnanci. Práce je rozdělena do dvou částí. První, teoretická část, vysvětluje pojmy klima školy, zaměstnanci školní jídelny, pracovní vztahy a pracovní spokojenost, dále se zabývá například komunikací, konflikty, hodnocením pracovníků. Druhá, výzkumná část, je komparací výsledků dotazníkového šetření mezi mateřskými školami s 1 - 2 zaměstnanci, 3 - 4 zaměstnanci a 5 a více zaměstnanci školních jídelen.
This Bachelor's thesis aims to explore how school canteen staff evaluate the environment in kindergartens in the Central Bohemian region, whether and to what extent the perception of the environment is affected by the number of employees in school canteens. It also monitors employee satisfaction with selected internal factors of the environment, compares whether the negative effects on employee satisfaction vary depending on the number of employees of school canteens and examines the issue to what extent employee satisfaction is affected by the communication between school management and staff. The thesis is divided into two parts. The former, theoretical part, defines terms such as school environment, school canteen staff, labor relations and job satisfactions; it also deals with communication, conflicts, and staff evaluation. The latter, research part, compares the results of a questionnaire survey among kindergartens with 1 - 2 employees, 3 - 4 employees, and 5 and more school canteen employees.
