Problematika čerpání dovolené u pedagogických a nepedagogických pracovníků
Issue of taking leave for teaching and non-teaching staff
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61621Identifiers
Study Information System: 148125
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Svoboda, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Dovolená, čerpání dovolené, proplácení dovolené, kategorie pracovníků, pedagogický pracovník, nepedagogický pracovník, ředitel, součást školy, plánování, sebeřízení, psychohygiena, řízení časuKeywords (English)
(annual) leave, taking (annual) leave, paying for untaken (annual) leave, categories of staff, teaching staff, non-teaching staff, headmaster (headmistress), part of a school, planning, self-management, mental hygiene, time managementBakalářská práce se zabývá problematikou plánování a čerpání dovolené u pedagogických a nepedagogických pracovníků v jednotlivých typech škol a školských zařízení v okrese Havlíčkův Brod zřizovaných obcemi, v návaznosti na platné právní předpisy. Vychází z předpokladu, že čerpání dovolené je plánováno za účelem vyčerpání veškeré dovolené všech pracovníků v daném roce, ve kterém mají na její čerpání nárok. Práce shrnuje důvody, pro které dochází k nevyčerpání dovolené, přináší pohled na soulad s právními předpisy a vyhodnocení, ve kterých součástech škol, a u které kategorie pracovníků jsou největší problémy s čerpáním dovolené a jak to ovlivňuje rozpočet škol. Výsledky výzkumného šetření by se mohly aplikovat při funkčním studiu ředitelů.
This bachelor degree thesis deals with the planning of annual leave for teaching and non-teaching staff and with their taking leave in different types of schools and educational establishments in the district of Havlíčkův Brod run by municipalities, in relation to valid legal regulations. It is based on the assumption that annual leave is planned for the purpose of using up all leave of all employees in the year when they are entitled to take it. The thesis summarizes the reasons for which not all annual leave is taken, looks at the compliance with legal regulations and tries to find out in which parts of schools and in which categories of staff the biggest problems with taking annual leave arise and how this affects the school budget. The results of the research survey could be applied in the vocational education of headmasters and headmistresses.