Zobrazit minimální záznam

Crimp in socialization of people with cerebral palsy
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorFalcníková, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-26T08:41:43Z
dc.date.available2017-05-26T08:41:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61615
dc.description.abstractNÁZEV: Překážky v socializaci dětí s DMO a přidruženou komunikační vadou AUTOR: Lucie Falcníková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je zaměřena na začleňování osob s tělesným postižením do společnosti. Cílem práce je zachytit a popsat jednu z nejdůležitějších oblastí v životě každého člověka, kterou je socializace, nejen v třídním kolektivu a v rodině, ale také do společnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První je teoretická část, ve které je definována dětská mozková obrna, její příčiny, výskyt a formy. Dále se zabýváme socializací v různých oblastech, které nejvíce zasahují do života respondentů. Poslední oblastí teoretické části je problematika komunikace dětí s DMO. Praktická část zachycuje metody a výsledky výzkumu, který zachycuje socializaci respondentů hlavně tak jak ji vnímají oni sami. Metodou výzkumu je strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. KLÍČOVÁ SLOVA: Dětská mozková obrna, dysartrie, socializace dítěte s postižením, tělesné postižení, bariércs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Crimp in socialization of people with cerebral palsy AUTHOR: Lucie Falcníková DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRACT: The work is aimed at integration of people with disabilities into society. The aimis to capture and describe one of the most important parts in everyone's lives -integration not only in the class group but also approximation to the socialization into a whole society. The thesis is dividend into two parts.There are theoretical and practical parts. In the theoretical part we can find definitiv of cerebral palsy, its causes, incidence and forms. We also deal with socialization in different areas, whitch most affect the lives of respondents. The last komponent of the theoretical part is the isme of communication of children with cerebral palsy. The practical part describes the methods and results of research which captures socialization of respondents, especially thein perception of socialization. There search methodis a structured interview with open questions. KEYWORDS: Cerebralpalsy, dysarthria, socializationofthechildwithdisabilities, disabiliti, barriersen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePřekážky v socializaci dětí s centrální poruchou hybnosti DMO a přidruženou komunikační vadoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-03
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133500
dc.title.translatedCrimp in socialization of people with cerebral palsyen_US
dc.contributor.refereeDurdilová, Lucie
dc.identifier.aleph001780538
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Překážky v socializaci dětí s DMO a přidruženou komunikační vadou AUTOR: Lucie Falcníková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je zaměřena na začleňování osob s tělesným postižením do společnosti. Cílem práce je zachytit a popsat jednu z nejdůležitějších oblastí v životě každého člověka, kterou je socializace, nejen v třídním kolektivu a v rodině, ale také do společnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První je teoretická část, ve které je definována dětská mozková obrna, její příčiny, výskyt a formy. Dále se zabýváme socializací v různých oblastech, které nejvíce zasahují do života respondentů. Poslední oblastí teoretické části je problematika komunikace dětí s DMO. Praktická část zachycuje metody a výsledky výzkumu, který zachycuje socializaci respondentů hlavně tak jak ji vnímají oni sami. Metodou výzkumu je strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. KLÍČOVÁ SLOVA: Dětská mozková obrna, dysartrie, socializace dítěte s postižením, tělesné postižení, bariércs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Crimp in socialization of people with cerebral palsy AUTHOR: Lucie Falcníková DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. ABSTRACT: The work is aimed at integration of people with disabilities into society. The aimis to capture and describe one of the most important parts in everyone's lives -integration not only in the class group but also approximation to the socialization into a whole society. The thesis is dividend into two parts.There are theoretical and practical parts. In the theoretical part we can find definitiv of cerebral palsy, its causes, incidence and forms. We also deal with socialization in different areas, whitch most affect the lives of respondents. The last komponent of the theoretical part is the isme of communication of children with cerebral palsy. The practical part describes the methods and results of research which captures socialization of respondents, especially thein perception of socialization. There search methodis a structured interview with open questions. KEYWORDS: Cerebralpalsy, dysarthria, socializationofthechildwithdisabilities, disabiliti, barriersen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017805380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV